ŞEKERPARE

İtiraf ediyorum şerbetli tatlılara karşı özel ilgim var benim:)bu akşam gittiğimiz iftar yemeğinde bir tabak kadayıf dolmasını nasıl yedim onca yemeğin üzerine kendi kendime hayret ediyorum utanmasam bir porsiyonda eve alıp yiyecektim :)tamam sütlü tatlılarıda seviyorum ama Ramazan ayında sütlü tatlı kesmiyor beni nedense:)))
Daha önce birçok şekerpare tarifi uyguladım ama içlerinde en pratik ve en lezzetlisi bu...
ŞEKERPARE
  • 2 yumurta
  • 250 gr tereyağ yada margarin(sana hamur işi kullandım)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • aldığı kadar un
  • üzeri için fındık ,fıstık
Şerbeti için
  • 3 su bardağı şeker
  • 3.5 su bardağı su
  • yarım limon
Hazırlanışı;
Tatlımızı hazırlamadan önce şerbetini hazırlayıp ılıtmamız lazım.Bunun için bir tencereye su ve şekeri alıp kaynatıyoruz şerbet kıvam alınca bir iki damla limon suyu sıkıp ocaktan alıyoruz.Şerbetimiz ılınırken şekerparemizi hazırlayalım.
Oda sıcaklığındaki margarin ,yumurta ve sıvıyağ beraber çırpılır homojen bir hale getirilir.Un ,kabartma tozu ve vanilya eklenerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edinceye dek yoğurulur.Yoğurduğumuz hamuru 15-20 dk buzdolabında dinlendirip hamurdan parçalar koparıp minik yuvarlaklar yapıp yağlanmış tepsiye diziyoruz.Ortalarını fındık veya fıstık hangisi varsa birer tane batırıyoruz.Yuvarlaklarımız cevizden küçük olacak özelliği küçük olması.Aksi halde şerbeti iyi çekmiyor.
Hazırladığımız şekerpareleri önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişiriyoruz.
Fırından çıkardığımız şekerparelerin üzerine ılık şerbetimizi gezdiriyoruz.Üzerine bir tepsi kapatıp şerbeti çekmesini bekliyoruz.
Şerbet az gibi gelebilir gözünüze hiç endişe etmeyin tatlı hepsini çekiyor.Şerbeti bol bir tatlı oluyor.Bu malzemedende epeyce çıkıyor bereketli bir tatlı ben bir daha ki sefere yarım ölçü yapmayı düşünüyorum bu ölçü bize çok geldi:)


Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler