Muska Tatlısı

İyi bir haftasonları geçirmenizi dileğiyle; herkeze merhabalar;
Bugün sizlere yapımı kolay, tadı çok lezzetli bir tarif sunacağım.Geçen akşam bir aceleyle Ülker Ablamın , Annem'inde katkıları ve komşuların sardığı ve gecenin bir yarısı gelip,fotoğrafımı çekmemi istedikleri bu harika tatlıyı yayınlamamı istediler.
Hımm tadına bakmadan olmaz deyince önce tadına bakmak şart olmuştu.Tadına baktım , bi daha baktım,sonra yine baktım,baktım olmayacak, çıtır çıtır gidiyor miğdeye.İçimde ki ses fotoğrafını çekmezsem,daha sonra fotosu çekicek bir şey bulamayacağımı söyleyince  yemeyi bıraktıp sonunda fotoyu çekmeyi başardım.Yok böyle bir lezzet,bayıldım, bayıldım  ama gece gece  bu yediklerim midemi acayip yordu.Rejimde gitti tabi bu arada :(



Tatlının yapımında emeği geçen bütün herkez'e çok teşekkürlerimi sunuyorum.Bu arada  unutmadan bu tarif Özlem Ablanınmış.



Bu tarif 2 tepsiye göre verilmiştir.

Malzemeler;
  • Hazır açılmış baklava hamur'u (adet veremeyeceğim size bağlı)
  • Dövülmüş ceviz
  • 250 gr tereyağı

Şerbet için
  • 2 Su bardağı Toz şeker
  • 2,5 su bardağı su

YAPILIŞI;

Yufkaların 2 adetini üst üste koyup 4 cm eninde şeritler  halinde kesilir.1 yufkadan 5 adet şerit kesilmiş olacak.Aslında  büyüklüğü size ait istediğiniz büyüklükte de kesebilirsiniz.Daha sonrasında kesilen şeritlerin köşesine cevizi koyup verev şeklinde katlamaya başlıyorsunuz.Bu işlem yufka bitene kadar devam edilip,eritilen  tereyağı tepsinin üzerine döküp, yavaş yavaş pişmesi için fırına veriyorsunuz.Hafif pembeleşince fırından çıkarıp  biraz soğuması bekleniyor  daha sonra  üzerine şerbeti  döküyorsunuz.
Bir paket yufkadan 2 tepsi  tatlı çıkıyor.


Afiyetler OLSUN...

Bu tarif 2 tepsiye göre verilmiştir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler