FINDIKLI,ÜZÜMLÜ KEK






FINDIKLI VE ÜZÜMLÜ KEK

Sağlıkla,huzurla,mutlulukla geçireceğiniz hayırlı bir hafta dilerim:)

Kekim; sinangilin fındık aromalı kekununu bitirmek için yaptığım, içine ilaveten üzüm ve fındık koyarak lezzeti mükemmelleşen harika bir kek oldu:)

3 adet yumurta,

1/2 su bardağı süt,

1/2 su bardağı yoğurt,

1 su bardağıından 1 parmak eksik fındık yağı,

1 su bardağı toz şeker(az şekerli sevdiğim için az koydum),

1 su bardağı çekirdeksiz üzüm,

1 su bardağı fındık(ince kıyılmış),

1 paket vanilya,

2,5 su bardağı fındık aromalı sinangil kekun


Bu defa tarifini yazmaya gerek görmedim:)) sadece püf noktalarını yazayım dedim:))iyi mi ettim acaba ne dersiniz ??
üstelik çok iyi bir kek pasta yapan biri değilken!
*önce oda sıcaklığındaki yumurtaları köpürene kadar çırpıyorum(kekin daha güzel kabarmasını sağlıyor),
*şekerle birlikte tekrar çırpıyorum kıvamı gel beni çiğ çiğ ye diyene kadar:),
*yağ,süt ve yumurta ile de kısa süre karıştırıyorum,
*ununu vanilyasını varsa kabartma tozunu küçük bir süzgeçle eleyerek yavaş yavaş ilave ediyorum,mikseri çıkarıp kaşıkla yavaşça fazla havalandırmadan karıştırıyorum
*fındıkları da ilave edip,kek harcımı yağlanmış kek kalıbına döküyorum,
*üzümleri ayıklayıp yıkayıp kuruladıktan sonra hafifçe unluyorum,kek kalıbındaki harcın üstüne döküyorum,kaşıkla hafifçe üzümleri içeriye doğru yerleştiriyorum(kalıbın dibine batmasınlar diye),
önceden ısıttığım fırına(170 c) koyup fırının kapağını açmadan kabarmasını ve pişmesini bekliyorum,
*kürdan testine tabi tuttuğum kek testte başarılı olursa fırını kapatıyorum
NOT:keki yiyen kardeşim; abla keke margarin mi koydun dedi:)

ben de: yooo(margarin kullanmamaya,yememeye çalışıyorum ya) fındık yağı koydum dedim:))
fındık yağı ağızda dağılmasını sağladı
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler