Hamsili Pilav

Herkese merhaba,

Biraz ara verdim galiba.Bu hafta nedense bana biraz uzun geldi.Lastik gibi uzadıkça uzadı.Sebebi var mı?Yok.Ama öyle hissettim.

Güzel bir tarif paylaşmak istiyorum sizlerle.Hamsili Pilav.

İlk kez yaptım.Ama tam not aldım.Size de öyle oluyor mu bilmiyorum ama mutfağa büyük bir istekle girersem kırdığım yumurta bile çok lezzetli olurken,isteksiz birşeyler yapmaya çalışıyorsam 5 saat de uğraşsam istediğim sonuç çıkmıyor.

İşte bu pilavı yapmak için istekle girmiştim mutfağıma ondan olsa gerek sonuç mükemmeldi.Yemeğe sevgi katmak bu olsa gerek.Çevremde bu pilavı sordum soruşturdum:)doğru yapmak adına bilgi topladım.Pek çok tarif var.Mesela içine fıstık ve üzüm ayrıca tarçının tamamen isteğe bağlı konulduğunu aslında olmadığını öğrendim. O nedenle ben de koymadım.Ayrıca korktuğum kadar zor olmadığını da yapınca tecrübe etmiş oldum.En büyük endişem balığın kokmasıydı ama yerken hiç korktuğum gibi koku almadım.Çok lezzetli başlı başına bir öğündü bizim için.

Malzemeler




  • 1 kg hamsi


  • 2 su bardağı pirinç


  • 1 adet büyük kuru soğan


  • 1 adet irice havuç


  • 1 çay bardağı sıvıyağ (aida çay bardağını ölçü olarak kullandım)


  • 1 tatlı kaşığı tereyağ


  • maydanoz


  • tuz,karabiber isterseniz biraz nane


Yapılışı



Ayıklanıp kılçıkları çıkarılmış hamsiyi örselemeden yıkayıp süzülmeye bırakın.Diğer tarafta tencerenize yemeklik olarak doğradığınız soğanı ve rendelenmiş havucu sıvıyağ ve tereyağı ilavesi ile biraz öldürün.Yıkadığınız pirinçleri ilave edip pirinçler şeffaflaşıncaya kadar biraz kavurun.Tuzunu koyup 2,5 su bardağı suyunu verip tencerenin kapağını kapatın ve kısık ateşte pilavınızı pişmeye bırakın.Bu arada sıvıyağ ile iyice yağladığınız pişirme kabınıza hiç aralık vermeden hamsilerden bir taban hazırlayın kenarlarına da aşağıda görüldüğü gibi hamsileri dizin.Bu arada pişen pilavınıza biraz maydonoz doğrayıp bir süre demlendirdikten sonra hamsilerin üzerine düzgün bir şekilde yayın.Kenarlardaki hamsileri pilavın üzerine katlayıp üzerini sıkıca kalan hamsilerle örtün.Üzerine 1-2 yemek kaşığı sıvıyağ gezdirip fırına atın ve 180 derecede hamsileriniz güzelce kızarana kadar pişirin.Sonra da sıcak sıcak yiyin Allah kısmet ederse inşallah Ankaralım geldiğinde de yapacağım bu pilavı o da yesin istiyorum.Eee ne yaparsınız anne olmak böyle birşey yediğim yaptığım herşeyden o da yesin istiyorum.Hadi hanımlar alın hamsilerinizi hazırlayın hafta sonu yapın bir güzel afiyetle yiyin.



Şimdilik hoşçakalın,afiyetle ve huzurla kalın......



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler