HAVUÇLU-PİRİNÇLİ PAZI YEMEĞİ

Sebzelerle aram bu aralar çok iyi.Pazının çorbasını yaptım,yumurtalısını yaptım,dolmasını yaptım;bir de havuçlu ve pirinçli yapayım dedim.Yani ıspanak yemeğinden kopye çektim.Ama ıspanakla yapılanından daha lezzetli oldu bence.Pazı harika bir sebze,oldukça besleyici çocuklar için de.Bana bir tabak yetmedi sıcağı sıcağına bir tabak daha yedim..

Pazının faydalarını araştırdım nette.İşte faydaları;

Ispanakgiller familyasından; kırlarda kendiliğinden yetişen veya bahçelerde yetiştirilen otsu bir bitkidir. Yaprakları iri ve çok, kökleri dallı ve az etlidir. Yapraklarında bol miktarda A ve C vitamini vardır.

İdrar söktürür. İdrayollarında hissedilen yanmayı giderir. Haşlanmış yaprakların suyu kabızlığı giderir. Yaprakları yanık, apse, şişlikler ve basurdan doğan şikayetleri giderir.

Gelelim tarife..

MALZEMELER;

1 kg pazı,
2 iri havuç,
1 baş kuru soğan,
1 fincan pirinç,
1 yemek kaşığı domates salçası,
tuz,karabiber,pulbiber.
YAPILIŞI;
Pazılarımızı iyice yıkayıp,30 dk kadar sirkeli suda bekletiyoruz.Suyunu süzüp ince ince kıyıyoruz.Havuçları da pazının içine rendeliyoruz.
Soğanları yemeklik doğrayıp tencerede sıvı yağda pembeleşene kadar kavuruyoruz.Salçamızı ekleyip karıştıryoruz.Havuçlu pazılarımızı da tencereye ekliyoruz.Karıştırıyoruz.Biraz su ekleyip 15 dak kadar pişiryoruz.Pirinçleri yıkayıp yemeğimize ekliyoruz.Pirinçler pişince baharatları da ekliyoruz ve bir taşım daha pişirip ocaktan alıyoruz.
AFİYET OLSUUUN.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler