KARA MANCAR YEMEĞI TARIFI


Kara mancar=Kara lahana imiş.Kara lahanayı herkes duymuştur biliyordur belki mancarı da duymuşsunuzdur.Ama ben kara lahanayı bilmeme rağmen mancarı duymamıştım.Geçenlerde sohbeti oldu sağolsun Kastamonulu bir arkadaşım da getirdi pişir ve gör diye.Kara lahananın dolmasını,çorbasını yemiştim bu da aynı şekilde yemeği,dolması,kavurması yapılan aynı lahana türü bir sebze ama bizim beyaz lahanadan daha lezzetli geldi bana şöyle biraz da acılı yaptım

aynı ıspanak ya da kapuska şeklinde pişirdim,o nedenle uzun bir tarifi yok.
Soğanı doğradım tereyağında kavurdum.Üzerine küçük küçük kestiğim kırmızı biberleri ekledim .Biberler biraz kavrulduktan sonra biraz toz kırmızı biber(köy biberi)biraz biber salçası biraz da domates salçası ekleyip tuzunu ilave ettim ve ayıklayıp iyice yıkadığım mancarları doğrayıp tencereye koydum.Kendisi biraz su saldı çok az su ilavesiyle yumuşayıncaya kadar pişirdim.Yoğurtla afiyetle yedik

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler