TAZE NANELİ POĞAÇA



SEVGİLİ ARKADAŞLARIM ÖNCELİKLE HEPİNİZE SAĞLIKLI,HUZURLU VE MUTLU BİR HAFTA SONU DİLERİM
Bu nefiss poğaçalarım yaklaşık 1,5 yıl öncesine ait:)gözden kaçan tariflerimi gün yüzüne çıkarıp sizlerle buluşturmak istedim
NANELİ POĞAÇA

Bugün değişik bir tarif denemesi yapmak istedim,farklı olsun diye bahçeden taze nane toplayıp üstüne biraz kaynar su döküp az bekletip rondoda püre haline getirdim.
Ispanak ile pasta, poğaça, kurabiye yapıyoruz niye naneli olmasın değil mi?
Ölçü konusunda yine doğaçlama yöntemi ile biraz ondan biraz bundan derken
ortaya bu harikulade hatta fevkaladenin fevkindeki!! poğaçalar çıktı,
Ağızda dağılan ve nane aroması veren bu lezzete hayran olacaksınız,favoriniz olacak
Zaten hayat deneme yanılmadan ibaret değilmidir?

125 gr tereyağı(oda sıcaklığında),
1 çay bardağı ayçiçek yağı,
1 çay bardağı süt,
1 çay bardağı taze nane püresi (naneler bahçeden),
2 yumurta, birinin sarısı üstüne,
1 paket kabartma tozu,
2,5 su bardağından az eksik un,
1 tatlı kaşığı tuz,
İç malzemesi için:tuzsuz lor,

Malzemeleri kulak memesi yumuşaklığında yoğurdum,avuç içinde küçük bir parça açıp içine lor koyup yuvarladım,üstüne yumurta sarısı sürüp susam,çörekotu ve pul biber döküp ön ısıtmalı 210 c fırında pişirdim, bu arada ! evi bahçeyi harika kokular sardı,sonrada resimdeki bu bahçede eşimin demlediği harika çayla birlikte afiyetle şükürle yedik.

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler