YOĞURTLU KIYMALI YEŞİL MERCİMEK

Bloğumu eskisi gibi güncelleyemiyorum ama bir sürü tarif birikti,birikti....Bir Funda daha olsa da o da bloğa baksa,yemek yapsa,arada benim için uyusa....Zaman yetiyor,yorgunluk hiç bitmiyor.Bazen bıraksam mı bloğa yazmayı diye düşünüyorum ama bu güzel dünyadan da vazgeçemiyorum....İnşallah yakında kendime ve çevreme daha fazla vakit ayırabilirim...

Yeşil mercimek bizim evde çok sevilir,çocuklarım tabak tabak yer.Çokta besleyici.Biraz değişik nasıl yapabilirim dedim,biraz ondan biraz bundan derken ortaya nefis bir yemek çıktı.İçinde kıyma olunca kızıma yediremedim ama oğlum tam 3 tabak yedi.Eeee ağzının tadını biliyor oğluşum...


MALZEMELER:
150 gr kıyma,
1 su bardağı yeşil mercimek,
1 çay bardağı ince bulgur,
biraz erişte,
2 diş ezilmiş sarımsak,
1 baş kuru soğan,
1 yemek kaşığı domates salçası,
1 tatlı kaşığı biber salçası,
tuz,karabiber,pulbiber.
HAZIRLANIŞI:
Yeşil mercimeğihaşlıyoruz.Kuru soğanları yemeklik doğrayıp tencerede sıvı yağda kavuruyoruz.Kıymamızı kavuruyoruz.Salçaları ekledikten sonra et suyumuzu ilave ediyoruz.Su kaynayınca yeşil mercimeği,bulguru ve erişteyi de tencereye alıyoruz.yemeğimizi kaynadıktan sonra kısık ateşte pişiriyoruz.Almadan 10 dk önce tuzu ve baharatları ekliyoruz.Yemek pişip altını kapattıktan sonra doğradığımız maydanozu da ekleyip tencerenin ağzını kapatıyoruz.
Yemeği tabağa aldıktan sonra ortasını açıp sarımsaklı yoğurdumuzla birlikte servis ediyoruz.
AFİYET OLSUUUUUUUN.
2010 BLOG ÖDÜLLERİNDE BU YIL BEN DE VARIM.DESTEKLERİNİZ İÇİN ŞİMDİDEN TEŞEKKÜR EDERİM...SEVGİYLE ,SAĞLIKLA KALIN....
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler