Zeytin Ezmeli Kurabiyeler

Merhabalar,

Bugün sizlerle geçtiğimiz ay sonu akşamdan çaya gelen misafirlerimiz için hazırladığım tuzlu kurabiyeleri paylaşmak istedim..Misafirlerimizin zeytinli çörekleri çok sevdiklerini bildiğimden zeytin ezmesi alıp hazır etmiştim.Normalde evimizde zeytin ezmesi hiç bulunmaz,hiç de aranmaz oysa ki..)

Hamurum çok olunca hepsini zeytinli değil de, birazını da peynirli yapmak istedim..İçlerine peynir eklediğimde şekilleri bozulacağından,babacığın masadan eksik etmediği krem peynirini tatlandırmak istedim.

Piştikten sonra,çıtır çıtır ağızda dağılan,tadı ve lezzeti farklı bir kurabiye çıktı ortaya..Kalanları da paket servisi yapıp evlerine göndermiştik..)


Not:Krem peynirin içine tat vermesi için minicik sarımsak,dereotu ve karabiber eklemiştim..Tavsiye ederim sizlere de..)

Zeytinli Tuzlular

Malzemeler
125 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı pudra şekeri
1,5 çay kaşığı tuz
3 yemek kaşığı sirke
1 yumurta sarısı
varsa limonlu karabiber
1/2 su bardağ süt
alabildiği kadar un
üzeri için 1 yumurta akı ve minicik tuz

İçi için
1-zeytin ezmesi
2-krem peynir+minicik sarımsak+karabiber+dereotu
ben 2 çeşit yapmıştım.

Zeytin Ezmeli Kurabiyeler

Hazırlanışı

Un hariç tüm malzeme bir kabın içine konulup kaşıkla karıştırılır.

Unu eklenip yumuşak bir hamur elde edilir.

Hamur masaya konulup merdane ile açılıp,tırtıklı kurabiye kalıbı ile kesilir.

İçlerine (yarım ay şekli) zeytin ezmesi sürülüp katlanıp tepsiye dizilir.

Peynirli de yapacaksanız peynir sürüp katlayınız.

Tepelerine yumurta akını,tuzu karıştırıp fırça yardımı ile sürüp, 175 c de 20-25 dk pişiriniz.

Afiyetler olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler