Zeytinyağlı Enginar


Merhabalar canlarımm:) Güzel bir gün geçirmeniz dileklerimle başlıyorum bu sabahta:))
Bendeniz hayatımda ilk kez enginar pişirdim.. Nişanlımın ailesi yolladılar taa İzmirden sağolsunlar.. Bende enginar konusunda acemi ancak gözü pek bir gelin  adayı olduğum için kolları sıvadımm.. Ne yapayım enginarcı aşkımın canı istemişti.. Çarşıda baktık numunelik 2-3 tane var onlarda el yakıyor:( İstedik geldiler kocaamaaaaaan bir koli.. Ben hiç yapmazmıyımm... Kararttım limonla ovup bol limonlu suya attığım halde.. Acemiliğime verdim ama lezzetini çok beğendiler annem dahil.. Hele Recep bayıldı.. Halasının yemeklerini çok sever halam kadar güzel yapmışsın dedi.. Tek kusuru esmer olmasıydı sanırım.. O da nazar boncuğu:)
Enginar yapımı konusnda bu acemi geline yardımlarını esirgeömeyen canım Mine Ablama tekrar teşekkür ediyorumm.. Kızı Mügeciğimi unutmuyor onu da öpüyorumm:)))

Malzemeler:
10 adet enginar
1 kg limon (ben bu kadar kullandım abartılı gelebilir)
1 adet havuç
1 adet patates
1 adet soğan
Yeşil soğan
5 çorba kaşığı bezelye
Tuz
1 çay kaşığı tozşeker
Zeytinyağı (Foça Ev Yapımı)
1,5 su bardağı sıcak su

Yapılışı:
Enginarlar temizlenip limonla ovulup limonlu ılık suya alınır..
Garnitür için tüm sebzeler mini mini doğranır. Öncelikle kuru soğanlar zeytinyağında pembeleştirilir, havuç ve patatesler alınıp sotelenir en son bezelyesi ve yeşil soğanı ilave edilip enginarlar çukur kısımları altta kalacak şekilde garnitürün içine dizilir tozşeker ilave edilip suyu verilir tuz kontrolü yapılıp orta ateşşte pişmeye bırakılır..
Servis öncesinde enginarlar tabağa alınır, garnitürleri paylaştırılıp ılık servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler