Afili Hamur Kızartması, Cumartesi Sofrası ve Dahası ...

Merhabalar :)
Gelelim soframıza!!! Nasıl ortaya çıktı?? Şöyleki cankuşumla msn de muhabbet ederken karnım yavaş yavaş zil çalmaya başladı.. "al sana hediyem olsun" dediği bir fotoğrafta barutu ateşledi.. Tarifini istedim verdi harekete geçmeye karar verdim.. Yanına bir de tatlı olsun dedim, bir de salata, bir de aperatif, birde mantar.. "Mantar deme bana" dedi, gülüştük.. "Bende geleyim " dedi iç geçirdik, sanal da olsa duyguları hissettik ve ben geçtim mutfağa.. Sonuç mu aşağıda..
Bir de bloğuma yeni bir kategori ekledim.. " PAPATYA TARİFLERİ " Lütfen ziyaret edin..:))

Hamur kızartmasına gelince;
Malzemeler:
3 çorba kaşığı yoğurt
1 yumurta
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karbonat
2-2,5 su bardağı un
Kızartmak için: bolca sıvıyağ

Yapılışı:
Un hariç tüm malzemeler sırayla eklenip güzelce çırpılır ve kabarması için beş dakika beklenir..
Beş dakikanın sonunda öncelikle 2 su bardağı un eklenip yoğrulur daha sonradan kalan yarım su bardağı un azar azar eklenerek yumuşak ile sert arası bir hamur elde edilir..
Hamur merdane ile açılıp kalp kalıplarla kesilip kızdırılmış bol yağda arkalı önlü kızartılır..
İsteğe bağlı olarak reçele bandırılıp afiyetle yenir..

Afiyet bal şeker olsunn:))

Başka neler yaptım ?
- ıspanaklı kek
- mercimek köftesi
- mercimek köfte tabanlı yoğurtlu kus kus salatası
- yumurtalı fasülye kavurması
- kanlıca mantarı kızartması
- karışık turşu tabağı 
- miss gibi çayy

{ link olmayan tarifler eklenecek:) }
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler