Burma Simit

Günaydınn canlarım:))) Umarım keyifler yerindedir.. Şimdi postumu yazarken camdan bakıyorum.. camlar yıkanıyor yağmurla huzur dolu bir şıkırtı var.. Birde ağaç sesleri.. Fabrikanın gürültüsünü duymuyorum bile..
Dün sevgili arkadaşım Selma bana duygu dolu anlar yaşattı öyle ki etkisinden çıkamadım hala.. Bloğumun güzel yerlere geldiğini duymak çok sevindirici benim için.. Kendisine de söyledim zaten bloğum olmayınca veya ilgilenemezsem bir eksiklik hissediyorum kendimde..Bir parçam benim.. ve daha iyiye götürmek için elimden geleni yapıyorum, yapmaya da devam edeceğim..
Bugün ki tarifim sevgili dostum Aslıdan.. O şuanda tatilde olsa da ben devam ediyorum tariflerini denemeye.. Sizde deneyin diyorum çok nefis oluyor çünkü:))
Aslım nasıl yapmış bakmak isterseniz eğer tarifin orjinali burada...

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket toz maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4,5-5 su bardağı un

Üzeri İçin:
1 adet yumurta
1 çay kaşığı pekmez
1 çorba kaşığı sıvıyağ
susam, çörekotu

Yapılışı:
Hamur malzemeleri yoğurma kabına alınıp ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Yoğrulan hamur üzerine nemli bir bez örtülerek 45 dk. kadar dinlendirilir.
Dinlenen hamurdan yumurta büyüklüğünde 2 adet parça kopartılıp düz zeminin üzerinde elle yuvarlanıp inceltilir...
Hazırlanan şeritler yanyana konulup hafif kıvırıp uçları birleştirilip yuvarlak şekil verilir...
Hamurun tamamı için aynı işlem uygulanır.
Yumurta,pekmez ve sıvıyağı bir kasede çırpılır....
Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine hazrlanan simitler yerleştirilip üzerlerine fırça ile yumurtalı karışımdan sürülür susam ve çörekotu serpiştirilipp tepside 30 dk mayalandırılır ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler