Gözleme

Herkese merhaba,

Bir gün daha eksildi işte.Zordu,kolaydı derken Ramazan akıp gidiyor.Allah da havaları serin tutup yardım ediyor.Zorluğuna tabiiki zor ama karşılığında kazandırdıklarını düşünürsek,zorluğu hiç geliyor.Babanga çocuklara öğüt verirken hep şöyle der;zor olan iyidir.Zoru başarırsanız güzel ve iyi birşey yapmış olursunuz.Kolayı herkes yapar zor olanı yapmaktır önemli olan.İşte baba nasihatı bu da.

Efendim küçüklüğümden ramazan ayına dair hafızamda sakladığım herşey çok güzeldir.İftarlar,sahurlar hep özel olmuştur.Akşam vakti annem mutfağa girdimi,elinden bereket damlaya damlaya hazırlardı sofraları.Dumanı üzerinde çorbalar,özene bezene pişirilen yemekler,üzerine itina ile maydanozuna kadar doğranmış çoban salatalar hepsi lezzete ve Ramazan ayına dair güzellikler.Sabah apartmanın hanımları toplanıp,Kuran-ı Kerim okuyup,bitiminde kolay gelsin deyip evlerine yönelir,iş başı yaparlardı.Akşama doğru apartman içinde bir ikramlaşma olurdu.Herkes kendi mutfağında pişirdiği yemeklerden,tadımlık da olsa birbirine verir masalar daha bir zenginleşirdi.

Sahur annemin elinde hiç bir zaman iftardan kalma yemeklerle geçiştirilecek bir öğün olmadı.Başlı başına hazırlanılıp emek verilen bir öğündü sahurlar.İftardan sonra içilen çayların ardından mutfağa girip peynirli,kıymalı börekler,gözlemeler yapılırdı.Mevsimine göre kompostalar,hoşaflar kaynatılırdı.Gece sahur için çok daha erken kalkıp,tepsi tepsi bişiler kızartırdı.O saatte bile bitişik komşunun zili çalınıp kızartılan bişilerden,yapılan gözlemelerden verirdi.Bütün bunlarda Ramazanı daha bir güzel ve bereketli kılan şeylerdi.Şimdi bakıyorum da,çoğu insan apartmanında kim yaşıyor,bitişik dairesinde nasıl insanlar oturuyor bilmiyor.Çok şükür ben o konuda şanslıyım,komşuluk ilişkileri benim yaşadığım binada hala devam ediyor.

Diyeceğim o ki bu güzellikler bitsin istemiyorum.İleride çocuklarım da bu güzellikleri aileleri ile yaşasınlar ve bu mübarek güzel ayın kıymetini bilsinler istiyorum.Evlerine ve gönüllerine Ramazan ayının coşkusu,bereketi girsin istiyorum.Neyse kaptırdım gene yazıyorum.

Ben de sahur için yaptığım gözlemeyi sizlerle paylaşayım istedim.

Malzemeler






  • Yufka (bir yufkadan 2 adet gözleme çıkıyor varın adetine siz karar verin )



  • Lor peyniri zevke göre haşlanmış patates



Bütün bir yufkayı ortadan ikiye kesip arzuya göre peynirli ya da benim gibi patates severseniz tuz,karabiber ve kırmızı biberle tatlandırdığınız patatesi iç malzemesi olarak kullanabilirsiniz.




Yarım ay biçimindeki yufkanın ortasına iç malzemenizi koyup önce üstten bir katlayın ,sonra alttan katlayıp iki kenarları buluşturun.Yağsız bir tavada bir tatlı kaşığı sıvıyağ koyup alt üst ederek gözlemenizi pişirin.Arzu ederseniz piştikten sonra üzerine bir miktar tereyağ sürün.




Her daim eviniz Ramazan bereketi ile dolsun taşsın..........



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler