KAHVALTI SENLIGI - ISPANAKLI SANDEVICLER VE BAYAT EKMEKTEN PIZZA

http://mutfaktayimm.blogspot.com/ dan Özlem arkadasimin ev sahipligi yaptigi kahvalti senligine ufak bir katkim olur diye resimlerde gördügünüz iki tarifi hazirladim. Ikisi de kahvalti sofralari icin hazirlayacaginiz lezzetli tarifler.. Bayat ekmekten pizzayi birkac gün evvel müdavimi olarak her sabah seyrettigim Emine Beder'in programinda gördüm ve hemen denedim. Cok lezzetli ve ayrica, bayat ekmeklerin degerlendirilmesi bakimindan cok iyi oldu. Programdaki tariflerin cogunu denemeye calisiyorum, yaptiklarimin hepsi de basarili ve harika oldular. Tabii ben tarifin orijinaldeki miktarlara pek sadik kalamadim, sizlere hem orijinalini ve hem de kendi kullandigim miktarlari yazmak istiyorum..
Tariflere gelince;
BAYAT EKMEKTEN PIZZA
Malzemeler:
2 adet ekmek (ben bir pakete yakin tost ekmegi kullandim)
4 yumurta (2 adet kullandim)
2 su bardagi süt (ekmegi yumusatana kadar)
1/2 cay bardagi siviyag
1 paket kabartma tozu (yarim paket kullandim)
domates
1 kase kasar peyniri
kekik
2 yemek kasigi ketcap
biraz tuz
istediginiz üst malzemesi, örnegin; sosis, sucuk, salam, mantarm biber, zeytin......
Yapilisi:
Yumurtalari büyükce bir kaba kirin ve karistirin. Sütü ekleyin, kabartma tozunu da koyup cirpin. Ekmekleri küp küp dograyip, kaba alin ve kasikla iyice karistirin. Yaglanmis bir borcama veya firin tepsisine kasikla bastirarak yayin. Bir kasede ketcapla yagi güzelce karistirip fircayla ekmeklerin üzerlerine sürün. Domatesleri dilimlere kesip her tarafina paylastirin. Sonra istediginiz üst malzemelerini koyun (ben sosis ve mantar koydum) ve kasar peynirini her tarafa paylastirip kizgin firinda pisirin.
Ikinci tarifim ise,
ISPANAKLI SANDEVIC EKMEKLERI
Malzemeler:
300 gr dondurulmus veya yarim kg taze ispanak
3-4 adet sandevic ekmegi
1 adet kurusogan
tuz
karabiber
150 gr kasar peyniri
biraz pulbiber (istege bagli)
Yapilisi:
Tereyagini eritip kücük dogranmis sogani hafif bembelesinceye kadar kavurun. Dogranmis ispanagi ekleyip, kisik ateste tencere veya tavanin üzerini örtülü tutarak kavurun. Tuz, karabiber ve pulbiber koyup ocaktan alin. Sandevic ekmeklerini uzunlamasina ikiye kesin. Üzerlerine ispanaklari ve iri sekilde rendelenmis kasar peynirlerini paylastirip 200 dereceli firinda kasarlar eriyip hafif kizarana kadar pisirin.
AFIYET OLSUN!

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler