Kurutulmuş Vişneli, Antepfıstıklı Islak Kek

Merhabalar canlarımm...
Günaydınlar hepinize pırıl pırıl bir sabahtann..:))
Umarım herşey yolundadır ve keyifler yerindedir:))Sizlere ve bloğuma geri geldiğimden beri nasıl mutluyum tamamlandım anlatamam şimdi düşünüyorum da bloğum yokkken ben nasıl yaşıyormuşum ne yapıyormuşum:)) Bu sorunun bir cevabı yok aslında dünü kurcalamak boşa hammallık.. Bugüne ve önümüze bakalım..
Tarifimm en güzell browni denemelerimden bir tanesi.. Kekimi Kastamonuya yeni geldiğimizde yapmıştım.. Ev dandini idi  boya badana sürüyordu ben akşamları çeşitli tarifler uyguluyordum ama ne yapayım vazgeçemiyorum:)) Neyse efendim ben kekimi akşamdan yapıp buzdolabında dinlenmeye bırakmıştım.. Sabah da herkes uyurken ben erkenden kalkınca çıktım verandaya oohhh dedim miss gibi bahar güneşi o zaman mayıstaydık:)) Fotoğraflaım kekimi iyiki de fotoğraflamışım zira kırıntısı bile kalmadı..:)) Papatyaları koparırken aklımdan Papatya Prensesim geçti ayy dedim bu fotoğrafları görünce kendine birşeyler biçer belki:))
Gelelim tarifimize...Bu güzel Tarif sevgili Birsele ait kendisi zaten keklerde çok çok beğendiğim arkadaşlarımdan.. Kendisine deneme imkanı  sağladığı için bir kez daha teşekkür ediyorumm..
Tarifin orjinali için buraya buyrun..

Malzemeler :

200 gr. margarin (eritilip, soğutulmuş)
4 adet yumurta
2 su bardağı tozşeker
1 su bardağı süt
1 su bardağı kurutulmuş vişne
1 paket (80 gr. ) bitter çikolata
2 kahve fincanı bütün antepfıstığı
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
3 yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un

Yapılışı :
Kurutulmuş vişneler bir süre ılık suda bekletilir ve çekirdekleri çıkartılır. Derince bir kapta yumurtalar ve tozşeker mikser yardımıyla şeker eriyinceye kadar çırpılır. Eritilip soğutulmuş margarin, süt, kakao ve vanilya eklenip bir süre daha çırpılır ve karışımdan bir su bardağı ayrılarak bir kenarda bekletilir. Kalan karışıma un ve kabartma tozu birlikte elenerek eklenir ve iyice karıştırılır. Antep fıstığı, kurutulmuş vişne ve bıçakla kıyılan bitter çikolata eklenerek yağlanmış kare ya da dikdörtgen bir fırın tepsisine dökülür. Önceden ısıtılmış 170 derece fırında pişirilir. Kek fırından çıkartılınca daha önceden ayrılan bir su bardağı karışım kekin üzerine gezdirilir. Oda sıcaklığına gelince buzdolabında bir süre dinlendirilir, dilimlenerek ve süslenerek servis yapılır.
Afiyet bal şeker olsun.... :)



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler