Zeytinyağlı Portakallı Yer Elması


Merhabalar:))
Nasılsınız dostlar?
Lapa lapa yağan kar eşliğinde sıcacık kuzinenin yanıbaşında yazıyorum sizlere:)
Biliyorum ki güzel yurdumuzun birçok yerinde de aynı şey söz konusu, ama eskilerin de dediği gibi, kar berekettir, rahmettir..
Bloglardaki kıpırdanmalar beni hayli sevindirdi doğrusu, yavaş yavaş hayat buluyoruz, dönüyoruz ne dersiniz?
Bende bu heyecana kapılıp biriktirdiğim onlarca tarifimi yavaş yavaş paylaşmaya başlıyorum sizlerle:)
Bugün yer elması var menüde, portakallı zeytinyağlı:)
Bu tarifi bir dostumdan öğrendim, ona artık dostum diyebilirim çünkü yediğimi, içtiğimi, içimde kalan herşeyi, gecemi,gündüzümü paylaşıyorum onunla uzakta olsak birbirimize gönüller bir :)
Link vermeyeceğim istemiyor çünkü:)
Ama iyiki var o:) Çok seviyorum ben onu :))
işte bu dostumdan öğrendiğim nefis bir tarifi paylaşıyorum sizlerle bugün:) Bana ithaf edilmiş bir tarif bu:))
Bakalım beğenilecek mi?

Malzemeler:
1,5 kg. Yer elması
1 soğan
1 havuç
1 portakal
1 çorba kaşığı tozşeker
1 tatlı kaşığı tuz
Zeytinyağı

Yapılışı:
Yer elmaları soyulup büyüklüğüne göre parçalara bölünür ve limonlu suda bekletilir..
Havuç soyulup yuvarlak yuvarlak doğranır ve zeytinyağında sotelenmeye başlanır.
İçerisine suyu süzülmüş yer elmaları eklenir sotelemeye devam edilir, soğanlar piyazlık doğranıp ilave edildikten sonra portakalın suyu sıkılıp üzerlerine gezdirilir, tuzu ve şekeri verilip pişmeye bırakılır..
20-25 dk. sonra ocaktan alınır, ılık veya soğuk servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler