AHUDUDULU TIRAMISU


Bu haftaki PDCS etkinligi icin http://sevincceden.blogcu.com/ arkadasima bu gördügünüz tatliyi göndermek istiyorum. Ahududulu tiramisu.. Bu, gecen sene yabanci bir sitede gördügümden beri hep denemek istedigim bir tatliydi. Dün aksam denedim ve sonuctan memnun kaldim. Cok güzel, degisik bir tatli alternatifi oldu benim icin. Belki sizler de denemek isterseniz diye tarifi hemen veriyorum arkadaslar.


Malzemeler:

(Ben tam malzemeyi veriyorum, kendim yari malzemeyi kullandim)

300 gr ahududu

500 ml Rama cremefine veya taze krema

100 gr tozseker

1 paket vanilya

yarim limon suyu

400 gr mascarpone yada labne peyniri

4 cl rom(ben kullanmadim)

1 nescafe fincani hazirlanmis sicak kahve yani nescafe

30 adet kedidili bisküvisi (bu kullandiginiz kaba bagli, iki sira olacak bu miktar daha az veya cok olabilir, ben baton kek kalibimda yaptigim icin 12 adet bisküvi yetti)

üzeri icin kakao


Yapilisi:

Ahududularin yarisini püre haline getirin. Kremayi sertlesene kadar cirpin, ardindan sirayla tozseker, vanilya, limon suyu ve püre haline gelen ahududulari katip cirpmaya sevam edin. Mascarponeyi de katip karistirin. En son kalan bütün ahududulari da katip karistirin. Kahveyi hazirlayin, bisküvileri cam bir dikdörtgen kabin altina bir sira dizin. Kahve ile bunlari islatip kremanin yarisini bisküvilerin üstüne yayin. Kremanin üzerine bir sira daha bisküvi dizip yine ayni sekilde kahve ile islatin. Kalan kremayi da en üste yayip düzleyin. Kabin üzerini strec bir folyo ile örtüp bir gece buzdolabinda bekletin. Servis zamani üzerine kakao serpin.


Not: Ben sevmedigim icin rom kullanmadim ama kullanmak isteyen varsa eger, kahveye karistirmak gerekiyor..

Rama cremefine:
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler