Cevizli Burma

Günaydınn canlarımmm:)))
Serin ve çisiltili bir sabahtan günaydınn sepetimi doldurdumm sizlere kavuştum yine çok şükür:))) Anacığım sağolsun kalkmış bu sabah bize kahvaltı hazırlamış ekmek kızartmış tereyağladık yedik bir güzel:)) Geldik işimizin başına:))
Tatlılarım ilk baklava yufkası denemelerim üstelik annemin eli değmeden kendi başıma:)) Şerbet konusunda endişeliydim biraz Hatta Mine Ablamla da paylaşmıştım ama sonra deneyen bir komşumuzun uyarısını dikkate aldım ve voila!!! Sonuç mükemmel.. Tıpkı hazır baklava!!! Hatta inanamayanlar oldu nasıl evde yapıldığına fotoğrafları gösterdim:)) Bir paket bir kilogramlık baklava yufkası aldım ve üç çeşit baklava ile bir çeşit börek çıkardım:)) Hepsi sırayla buluşacak sizlerle:))
İşte tarifimm:))

Malzemeler:
Dikdörtgen Borcam İçin:
12 kat baklava yufkası
200 gr. ceviz içi
250 gr. tereyağı
Şerbeti İçin:
4 su bardağı şeker
3 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı:
İlk önce şerbet malzemeleri kaynatılarak hazırlanıp soğuması için bir kenara alınır.
12 kat baklava yufkası ikişerli gruplara ayrılır.. Bir sarmada iki kat baklava yufkası kullanılacak. İki kat yufka temiz bir zemine serilip üzerine eritilmiş tereyağı gezdirilir ve çekilmiş ceviz içi serpilir..

Oklava ile bir ucundan kıvırıp dikkatlice oklavaya sarılır.
Oklavaya sarılan yufkalar kenarlarından yavaşça büzdürülerek burma hatları sağlanır ve dikkatlice oklavadan çıkartılıp yağlanmış borcama dizilir.
Tepsi dolana kadar aynı işlem tekrarlanıp en son tüm tatlıların üzerine erimiş tereyağı gezdirlir ve önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında iyice kızarana kadar pişirilir..
Fırından çıkan tatlıların ilk sıcaklığı geçtikten sonra ılık şerbet ile buluşturulup bir iki saat dinlendirildikten sonra servis yapılır..
Afiyet bal şeker olsunn:))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler