Cevizli ve Zeytinli Ekmek

Dedim ya ben bu ekmek yapma işi ile kafayı bozdum.O ekmek fırında pişerken duyduğum koku beni resmen büyülüyor.Başka bir şey bu.Bu arada birkaç gündür tatil olmasına rağmen çok yoruldum.Evi kaldırdım sonra tekrar oturttum anlayanlar anlamıştır.Onun için bugün işyerinde mahvolmuş durumdaydım.Ne yapayım seviyorum evle uğraşmayı ama fren yapmayı bilmiyorum başladım mı duramıyorum.Blogumla ilgilenemedim o nedenle gerçi ara ara girip yorumlara,arkadaşlarımın yaptıklarına baktım.Maaşallah herkes bir hamarat.Yemekler,mantılar,tatlılar,börekler ellerinize sağlık arkadaşlar.


Malzemeler aşağıda yazıyor sadece hamuru yoğurduktan sonra ikiye bölüp yarısının içine ceviz diğer yarısının içine de zeytin ezmesi koydum sonuç mükemmel.Sadece kokusunu duymak için bile pişirebilirsiniz


Malzemeler




  • 2 paket instat maya


  • 2 yemek kaşığı şeker


  • 2 tatlı kaşığı tuz


  • 1 çay bardağı sıvıyağ


  • 1su bardağı ılık su


  • 1 su bardağı ılık süt


  • 6 su bardağı un


Yapılışı



Mayayı şeker,tuz ve ılık su süt karışımı ile karıştırıp yağı ilave ederek unu yavaş yavaş ekleyerek iyice yoğurun.Sıcak bir yerde üzerini nemli bezle örterek mayalanmaya bırakın.Yaklaşık bir saat kadar dinlendirdiğiniz hamuru tekrar iyice yoğurup istediğiniz şekli verip üstlerini süt ile ıslatın bu yumuşak olmasını sağlıyor. 200 derece ısıtılmış fırında pişirin



Afiyet olsun



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler