Döğme (dövme) Etten Etli Ekmek

Günaydınn canlarımm:))
Hepinize kucak dolusu sevgiler selamlar:)) Bugün güne baya bir hızlı başladım açıkçası erkenden ve irkilerek birden uyandım baktım ki gün doğmamış aslında doğmuş da sisten gün görünmemekte..İrkilmemin sebebini yüzümü yıkayınca anladım benim bıdıklarım uyanmışş:)) Sabah sütlerini istiyorlar:)) Kulübelerinin kapısını açtım sütlerini verdimm.. Ağızlarından aka aka süt içmelrini seyrettim.. Sonra kahvaltı için mutfağa geçtim.. Çünkü evdeki bıdıklar da uyanacaktı.. ve karınları aç olacaktı:)) Bu sabah anneme verdim uyku sırasını kahvaltı hazırladım hazırlarken işe hazırlandım ama herşeye rağmen iyiyim süperim:))Gençlik diyeceksiniz biliyorumm.. ama sadece gençlik değil temiz hava.. bahçeden kopardığım domatesler, salatalıklar, biberler, maydonozlar..Bıdıklarımın süt içişleri.. Güne daha ne kadar güzel başlanabilir ki...
Lafı yine uzattımm:)) Gelelim bugünün tarifine.. Bayrama özel yaptığımız akşam yemeği yöresel tadımız:))
Efendim Kastamonumuzda Daday ilçesinde özellikle etli ekmek döğme etten yapılır.. etler ultra mini şekilde doğranır veya kasaptan özel döğmelik alınır.. Saatlerce dövülüp kıyma haline getirilir..Ama tadına da doyum olmaz.. Bakınız yukarıdaki fotoğraf döğme etten bir görünüm içermekte.. Şimdi sizlere anlatayım kısaca bakalım beğenecekmisiniz..İsterseniz bilindik kıyma ile de deneyebilirsiniz.. Biz birde sac da değil tavada yaptık.. Daha sobalar kurulmadı..Kışın kuzine sobanın üstüne koyarız sacımızı miss gibi üzerinde kızartırız.:))
Vereceğim tarifte hamur maya içermekte aslında maya konulmaz ama hamur işinin midenize oturmasını istemiyorsanız şayet maya koyun derim.. Çok rahatsız etmiyor çünkü..

Malzemeler:
Hamur İçin:
5 su bardağı Sinangil Böreklik Un
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı instant maya
1 yumurta
Ilık su

İç Malzemesi:
1 kg. döğme kıyma
3 adet soğan
2 domates
Tuz, karabiber
su

Yapılışı:
Öncelikle döğmelik et veya küçük parçalanmış dana kuşbaşısı et döveceği ile yaklaşık iki saat dövülüp kıyma haline getirilir.. Buzdolabına kaldırılır.
Hamur için verilen tüm malzemeler karıştırılıp azar azar un ilavesi ile ele yapışmayan ve hafif sert kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Hamur üzerine nemli bir bez örtülerek yarım saat dinlendirilir.
İç malzemesi için hazırlanan kıymanın içine soğanlar yemeklik doğranıp eklenir, kabuğu soyulmuş domatesler mini mini doğranıp veya rendelenip eklenir, tuzu, karabiberi eklenip katı muhallebi gibi bir kıvam alana kadar su eklenerek iç harç elde edilir.
Dinlenen hamur yumurta büyüklüğünde bezelere ayrılıp üstlerine bolca un serpilir. Bir beze oklava veya merdane ile incecik açılıp arasına iç harçtan kaşık ile sürülüp yarım ay şeklinde kapatılır ve yağsız teflon tavada arkalı önlü pişirilir..
Bakın pişerken nasıl kabarıyor:)
(Yağ koymuyoruz çünkü ekmeğin iç malzemesi pişerken yeterli nemi sağlıyor ve ekmekler kuru olmuyor.. )Pişen her ekmeğin üzeri tereyağ ile hafif yağlanıp sıcacık servis yapılır..

Afiyet bal şeker olsunn:))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler