Ev Yapımı Lahmacun



Merhabalar Canlarımmmm!

Malumunuz Kastamonu'dayım ve net bağlantımız olmadığı için fırsat bulduğum zamanlarda tarif paylaşabiliyorum ancak. İnşallah kısa zamanda aranızda olacağım ama şimdilik beni mazur görün ve dualarınızda eksik etmeyin olur mu? :)


Çok nefis bir tarif vereceğim bugün, tek fark ben kuzinede pişirdim:) Tarifi Papatyamdan aynen yürütüyorum,çünkü fazla zamanım yok :)Hangi tarifini denediysem harika sonuçlar aldım, arkadaşım/ablam diye demiyorum ama çok beceriklidir o çookk:)


Malzemeler:


Hamuru İçin:
2 su bardağı ılık su
1 çay bardağı sıvıyağ
3 tatlı kaşığı tuz
2 tatlı kaşığı toz şeker
6 su bardağı un
1.5 paket insant maya

Harcı için:
400 gr kıyma
4 tane domates
1/2 demet maydanoz
2 tane sivri biber
1 yemek kaşığı biber salçası
3 yemek kaşığı sıvıyağ
3 yemek kaşığı su
Tuz, kimyon

20 tane fındık lahmacun ~12 tane normal boy lahmacun..


Yapılışı: Hamuru ekmek makinasında yapacaksanız sıvılar alta, tozlar üste olmak üzere malzemeyi yerleştirin ve hamur ayarına getirin.

Elde yapacaksanız, tüm malzemeyi hamur yoğurma yoğurma kabına alıp güzelce yoğurun, üzerine kapatıp 2 saat kadar hamuru mayalandırın.

Domates ve biberleri ikiye bölün, biberlerin çekirdeklerini, domateslerin sap yerlerini temizleyin. Kıyma, su ve sıvıyağ hariç tüm malzemeyi mutfak robotuna atın ve güzelçe çektirin. Kıyma, su ve sıvıyağı ilave edip harçla kıyma özleşene kadar yoğurun.

Fırın tepsilerine (2 tepsi lazım) yağlı kağıt serin.

Tezgahın üzerine bolca un serpin, hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın ve incecik açın. Bu aşamada ben bir tepsiye dört lahmacun sığacak şekilde fındık lahmacun boyutunda hamurlar açtım, normal boyut yaparsanız bir tepsiye iki tane sığar. Açtığınız hamura bir buçuk yemek kaşığı harçtan koyup güzelce yayın.

Tepsiyi fırının en alt rafında 200derecede yaklaşık 10 dakika pişirin. Eğer orta rafa koyarsanız, lahmacunun harç kısmı pişer fakat altı hamur kalır.

Afiyet olsun! 
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler