Fırın Sütlaç ve Hediyelerim :))

Merhabalar canlarım...
Cümleden hayırlı cumalar diliyorum herkese...Cumanın bereketi, hayrı, mübarekliği hanelerinize ulaşsın inşallah..
Hepinize yorumları ve destekleri için çok teşekkür ediyorum yalnız olmadığımı bilmek çok güzel bir duygu..
Çok iyi ve çookk mutluyum:)) Gün içinde gerilmiyorum ellerim titremiyor ve kendimi sakinleştirmek için şarkı söylemek zorunda kalmıyorum:))

Malzemeler:
2 litre süt
1 su bardağı pirinç
1,5 su bardağı şeker (ben fazla şekerli yapmıyorum siz miktarı çoğaltabilirsiniz)
3 çorba kaşığı nişasta (çok koyu olmuyor boza kıvamından biraz koyuca oluyor)
1 pk. vanilya 

Yapılışı:
Pirinçler iyice yıkanır ve 2 su bardağı suda haşlanıp süzülür.
Süt bir tencere içerisinde ocağa alınır ısıtılmaya başlanır, pirinçler eklenir, pirinçler iyice pişince şeker ilave edilir.
Şeker sütün içerisinde eriyip özleşince bir miktar suda ıslatılan nişasta ve vanilya süte eklenir üç taşım kaynatılır.
Ocaktan indirilen sütlaç güveç kaplarına veya ısıya dayanıklı kaselere paylaştırılıp bir tepsinin içine su koyarak önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişirilir.. Fırından çıkıp soğuyunca buzdolabına alınan tatlılar buzdolabında 3 saat soğutup servis edilir.

İsteğe bağlı olarak tatlının üzerine çekilmiş ceviz, fındık fıstık karışımı da ekeleyip servis yapabilirsiniz.. Trabzonlular bilirler:) Hamsiköy usulü bu:))



Afiyet bal şeker olsun:)))
 
ve hediyelerim....
sevgili İnci Ablam yaz tatili dönüşünde bana uğrayarak bu rengi çok şirin olan havluyu çeyizime getirmişti.. Canım ablacımm çok teşekkür ederimm:))
sevgili Aylin Hanım bana mailinde bir sürprizi olduğunu söylemişti ve iki gün sonra adıma yapılmış olan bağışı ve doğum günü tebrik kartını aldım..Aylin hanıma ve dondurmalı blog ekibine çok teşekkür ederimm:)
 
 
ve canımmmm Derya ablamm ben onun bıcırık prensesiyimm ve canım ablam bıcırığı için bu şirinnnn kaseyi yollamış paketim kargonun azizliğine uğrasa da biz onu eski haline getirdik ve aşkımla birbirimize bakıp içinden yiyeceğimiz salataların hayalini kurduk aşkla karışık:))
 
Hepinize çok teşekkür ederimm canlarım benim:))
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler