Fıstıklı Baklava ve İyiki Varsın Derya Ablam, Balçiçeğim..

Merhabalar canlarımmm:))
Sıcacık ve son demlerini yaşayan bir eylül gününden selamlarr hürmetler herkese...
Haftaya güzel ve tatlı bir başlangıç yapmak istiyorsanız eğerrrr bugünkü tatlım tamm size göre:))
Geçenlerde demiştim ya hani baklava yufkasından üç çeşit baklava bir de börek çıkardım diye:)) İşte ikinci baklavam budur:))
Ama ben bu tatlıyı benim canım balçiçeğimm Derya Ablama hediye etmek istiyorumm...Cumartesi günü doğum günü idi sevgili ablamın ve ben o günkü misafir trafiğinden gündüz hiç net açamamıştımm:( Gece yarısı öğrendim ablamın yaşgününü ve hemen tebrik ettimm..:)) Canım ablacımm bir kez de buradan kutluyorum seni ve allah seni eşine, çocuklarına ve tümm sevdiklerine bağışlasın inşallahh diyorum... Cansın biliyorsun...
ve tarifim.. Benim tatlım 35 katlı oldu burada aldığım yufka paketi 1 kg. likti ve 60 kattı..Bu kadar çok çeşit sanırım bu sebepten oldu:))

Malzemeler:
35 yaprak baklava yufkası
200 gr. tereyağı
200 gr. çekilmiş antep fıstığı

Şerbeti İçin:
4 su bardağı toz şeker
3 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı:
Öncelikle şerbet mazlemeleri bir tencerede kaynatılıp ılınması için bir kenara alınır.
Yağlanmış fırın tepsisinin üzerine 5 kat yufka serilip üzerine tereyağı gezdirilerek antep fıstığı serpilir..

son beş kat yufka kalana kadar aynı işlemler tekrarlanıp en son beş kat da serilerek güzelce tereyağı gezdirilip fırına girmeden önce dilimlenir..
Dilimlenen tatlı önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilip, fırından çıkıp ilk sıcaklığı çıkınca ılık şerbet ile buluşturulan tatlı iki saat kadar dinlendirilip fıstık veya dondurma ile süslenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler