Karışık Turşu

Merhabalar canlarıııımmmm:)))
Umarım ki keyifleriniz yerinde afiyettesinizdir:)) Bugüüüünnndeeee sizlere sepet sepet sevgiler getirdiimm:))
Bu aralar ziyaretlerinizi geciktirdiğimin farkındayımm ve hep bu tereddüt beni kemiriyor:)) Hiç aklımdan çıkmıyorsunuz yani.. Aahhh ahh evde öyle çok iş var ki bir an boş kalamıyorum ama bir kar yağsınn hele bir kış göstersin kendini karnımız tok sırtımız pek doya doya sizlerleyim:)) Şuanda malum kış hazırlıkları sürüyor anacığımla turşu kurduk, tarhana yaptık, erişte kestik, buzlukları doldurduk, marmelat ve reçeller yaptık.. Ne tatlı telaş bunlar:))Evin erkekleri ile el ele verdik kışlık odunlarımızı hazırladık bahçemizi bozduk belledik günreledik ağaçları sardık sarmaladık fidan olduklarından..Tıpkı çocukluğumda hayat bilgisi kitaplarındaki gibi:)) Bütün bunları yaparken bunu düşündüm ilk okulda iken hayat bilgisi kitaplarında kış hazırlıklarından bahsedilirdi.. O zaman kışları hiç sevmezdim heryer kömür kokardı, yollar çamur olurdu diye.. şimdi ise her mevsim başka güzel bana..
Çok konuştum canlarımm işte turşularımızzzz:))) Malzemelerinden biberler, domatesler, fasülyeler bahçeden:) Malzemelerde ölçü vermedim herkes kendine göre hazırlıyor çünkü:)) Maksadım bloğumda olsun:)) Belki bir ihtiyacı olanın işine yarar:))


Malzemeler:
Beyaz lahana
Sivri biber
Kırmızı biber
Salatalık
Havuç
Karnabahar
Taze fasülye
Yeşil domates
Sarımsak
Limon tuzu
Tuz
Su
Sirke
Nohut


Yapılışı:
Beyaz lahanalar ne çok ince nede çok kalın olmayaca şekilde doğranır. Diğer tüm sebzeler de uygun boyutlarda doğranıp lahanalar da eklenerek
Sarmısakların kabukları soyulup bir kapta bekletilir.
Turşu kavanozunun tabanına bir avuç kadar nohut eklenip yarısına kadar sebzelerden basılıp bir avuç kadar diş diş hazırlanmış sarmısak gezdirilir. Sonra aynı işlem tekrarlanarak kavanoz kalan yarısı da doldurulur ve yine sarmısak ve 1 yada 2 çorba kaşığı limon tuzu gezdirilir..
Derince bir kapta damak tadınıza göre tuzlu su hazırlanır içine bir su bardağı kadar sirke ilave edilip turşu kabı dolana kadar su ile doldurulup ağzı sıkıca kaptılarak ışık almayan bir yerde dinlendirilir. Yaklaşık 30 ila 45 gün sonra turşunuz servise hazırdır..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler