Kuru Biber ve Kuru Patlıcan Dolması

Bir süredir

önünden geçtiğim her baharatçı dükkanında kuru biber ve patlıcanlar gözüme takılıyordu.Geçen gün anneme gittiğimde onun da kuru biber dolması yaptığını görünce tamam dedim bu bir işaret hemen alıp yapmalıyım.İlk iş kurutulmuş biber ve patlıcanları aldım.Bu arada mevsiminde ucuz ucuz aldığımız patlıcan ve biberlerin kurutulmuş halde hiç de ucuz olmayan bir fiyatla satıldığını görüp şaşırdım.Yaptıktan sonra yerken hem de daha yerken bu bitince yine alıp yapmalıyım diye de düşündüm.O kadar hoşuma gitti.Biberlerin bazıları kendinden acıydı,benim gibi acı aşığı biri için bu durum çok da güzel bir durumdu ama bebe bu durumdan çok da memnun kalmadı


Ölçü vermeden nasıl yaptığımı kısaca anlatayım


Malzemeler




  • Kurutulmuş biber ve patlıcan


  • 2 adet soğan


  • bir kaç adet sarımsak


  • 2.5 bardak bulgur


  • bir kaşık biber bir kaşık domates salçası


  • biraz kırmızı biber


  • nane,tuz karabiber,sumak,nar ekşisi


Ölçü vermeyeceğim dedim ama yine de verdim.bu ölçüyle yaklaşık 15 adet patlıcan bir o kadar da biber doldurdum



Yemeklik doğradığım soğanları sarımsakla beraber sıvıyağda biraz öldürdüm.Yıkadığım bulguru ilave edip salçasınıda koyup tencereye eklediğim 2 bardak su ile suyunu çekene kadar pişirdim.Daha sonra damak zevkime göre baharatları ekledim.Bana göre kuru dolma biraz da ekşi olmalı.Sumak ve nar ekşisini hiç acımadan kullandım:)Dolmaları doldurduktan sonra tencereye ağız ağıza gelecek şekilde sıkı sıkı yerleştirdim.Biraz sıcak su ilave edip biraz da üzerlerine sumak serperek üzerlerine bir tabak kapattım(bu arada mutlaka bir dolma taşı almaya karar verdim) ve kısık ateşte pişirdim.Sonuç acısıyla ekşisiyle bana göre süperdi.



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler