Muhallebili Kadayıf


Merhabalar sevgili dostlar:) 
Bu güzel cuma gününden hepinize sevgiler yolluyorum:) Hafta sonunu heyecanla bekliyordum çok şükür eriştik:) Annem ve babam Gümüşhaneden köye geldiler ve yarın akşam yanlarına gidiyoruuzzz:) Birlikte harika bir haftasonu geçireceğiz inşallahh:))
Bugün paylaşacağım muhallebili kadayıfı daha evvel çok yapmış olmama rağmen annemlerde kalırken annemin balkonundaki güllerle fotoğrafladım ve paylaşmaya karar verdim:) Taa Ramazan'da soframızı şenlendiren bu harika tatlı şimdi sizlerle..
Herkesin haftasonu güzel geçsin diyorum ve sizleri nefissss muhallebili kadayıfımla başbaşa bırakıyorum:) 

Malzemeler:
500 gr. taze kadayıf
150 gr. tereyağı

Muhallebisi için:
2,5 su bardağı süt
Yarım su bardağı tozşeker
2 çorba kaşığı mısır nişastası
1 çorba kaşığı un
1 pk. vanilin
Şerbeti için:
4 su bardağı şeker
3,5 su bardağı su
1 dilim limon

Yapılışı:
Öncelikle şerbet malzemeleri karıştırılıp kaynatılır ve ılınması için bir kenara alınır...
muhallebi malzemeleri bir tencerede karıştırarak pişirilip soğutulur..
Bir tavada tereyağı ertilip soğutulur. Kadayıflar tel tel ayrılır ki yağı kolay emsin.. Kadayıflar ile tereyağı iyice harmanlanır.
bir kase içerisine börek yufkası gibi saçakları dışarda kalacak şekilde tutam tutam kadayıf döşenir ve ortasına 2 çorba kaşığı muhallebi konulup dışarda kalan saçakları muhallebinin üzerine kapatılır.. Fırın tepsisine ters çevirilir.. Aynı işlem kadayıflar bitene kadar sürdürülür..
Fırın tepsisine dizilen kadayıflar önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında iyice kızartılır, fırından çıkar çıkmaz ılık şerbet ile buluşturulup 3-4 saat tercihen bir gece dinlendirilip dondurma ile servis edilir...

Afiyet bal şeker olsunn...:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler