Nusskuchen und Nuss Plaetzchen / Fındıklı Kurabiye ve Fındıklı Kek

Merhaba çok sevgili arkadaşlar,

Bugün sizlerle yine çok sevgili arkadaşıma yaptığım kekimi ve kurabiyelerimi
paylaşıyorum..

Keki pişirip,sıcak olarak teslim ettiğimden,süsleme imkanım ne yazıkki olmadı.
Çok sevgili arkadaşım evinde süsleyip ikramda bulunmuş..Keki bizden alıp evine
gidene kadar,aracın içine yayılan kokuyu anlata anlata bitiremedi..)Lezzetli
bulmalarına çok mutlu olmuştum o gün..Yıllardır yaptığım keklerimin,pastalarımın
beğenilmesi, bana büyük mutluluk vermiştir her zaman..) Sanırım sizlerde
benimle bu konuda hem fikirsinizdir..)

Keki öğleden sonra yapınca,annecik sen şimdi kurabiye de yaparsın diye beni
kışkırttı..)Hazır fındıklar ve çikolatalar ortadayken hemen bu kurabiyeleri
hazırlamıştım..Hem gece oluşu,hem makinenin azizliği ile bu görüntüleri
yakalayabildim..Normalde kurabiyeleri beyaz yapıp figurların iyice ortaya
çıkmasını sağlamam gerekirdi..Neyse,onu da başka sefere yapıp sizlerle
paylaşırım kısmetse..

Not:Flickr'da yenilikler olmuş ve çözmem biraz sorun aldı..Halende bazı
konuları tam olarak çözebilmiş değilim..İş yerinin de etkisi büyük tabiiki..)
İş yerinden yorum yazmak istemiyorum..Nedeni ise;bazı bloglardan virus geliyor
ve anında makine kilitleniyor..Haliyle tüm proğramları etkilemiş oluyor.
Bu yüzden sizlere sık sık yorum yazamıyorum canım arkadaşlarım..Öpüyorum
sizleri ve harika bir gün diliyorum..)

Fındıklı Kek

Malzemeler
4 yumurta
1 su bardağı şeker
minicik tuz
1 paket vanilya şekeri
100 gr oda sıcaklığında tereyağ
1 kutu krema
1 çay bardağı süt
1/2 limon suyu ve kabuğu rendesi
2 su bardağı kavrulmuş öğütülmüş fındık
1/2 su bardağı damla çikolata
1,5 su bardağı un
1/2 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu
Fındıklı Kek
Hazırlanışı
Şeker,yağ,vanilya,şekeri,tuz,limon suyu ve kabuğu iyice çırpılır.

Yumurtalar teker teker eklenip çırpılır.

Krema,süt eklenip çırpılır.

Fındık ve nişasta eklenip çırpılır.

Elenmiş un ve kabartma tozu eklenip çırpılır.

Kalıp yağlanıp unlanır.

Karışım kalıba dökülüp,175 c de yaklaşık 45 dk pişirilir.

Ilındıktan sonra telin üzerine alınıp havalandırılır.

Üzerine ise mutlaka limonlu guss yapılır.(pudra şekeri+limon suyu)
Fındıklı Kurabiye
Geçenlerde bir alttaki kalıbı bulunca,onun kutusundan bir de bu merdane
çıktı..Hatta üzerinde fiyat etiketi bile vardı..)2000 Yılında meğersem
Münih'ten satın almışım..))Fındıklı keki yaparken birde bu kurabiyeleri
yapmak istedim..Sonuç ortada ve başarısız..)
Fındıklı Kurabiye
Fındıklı kurabiye için
75 gr tereyağ
1 yumurta
limon suyu
göz kararı çikolata rendesi
2 çay bardağı pudra şekeri
minicik tuz
172 su bardağı iri kıyım fındık
alabildiği kadar un
21
Hazırlanışı
Hepsi yoğrulup merdane ile açılır.

Bıcak yardımı ile kesilip tepsiye dizilir.

175 c de yaklaşık 15-20 dk kadar pişirilir.

13
Afiyetler olsun sizlere!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler