Patlıcanlı Börek

Olmazzz böyle şeyyyyy:))
Olmaaazzz böyle lezzetttttt :))
Nefis ötesi...
Niye daha önce denemedim.. Bana mani olan herşeyi şiddetle kınıyorum :P
Abartmış gibi görünüyor olabilirim oradan lâkin bu böreğe ben bayıldımmm :)
Dün gündüz yapayım diye dolanırken gelen bir davetle komşumuza gittik akşam eşim gelmeden hızlıca yemeklerimi yapıp sofraya oturmadan hemen önce de böreğimi yaptım.. Çaya yetişti.. Sonra arkadaşlarımız çaya geldi, onlara da yetti çok iyi oldu:) Bunları niye anlattım çünkü fotoğraflamak ayırdığım birkaç dilimle şimdi nasip oldu:) Tazecik fotoğrafladımm, hemen yayına hazırladım..
Sevgili Derya Ablam ve Seçilciğimden harmanladığım bu patlıcanlı börek çok beğenildi:)
Nefisti:))

Malzemeler:
5 adet yufka
Sos için:
1 su bardağı süt
1 çay bardağı yoğurt
3 yumurta
1 çay bardağı sıvıyağ
Tuz
İç Harç İçin:
4 adet patlıcan
1 adet domates
1 adet kuru soğan
2 adet sivri biber
1 adet kırmızı (kapya) biber
1 tutam maydonoz
Tuz, karabiber
Sıvıyağ
Üzeri için:
Susam-Çörekotu

Yapılışı:
Öncelikle patlıcanlar közlenip soyulup bir kenarda bekletilir..
İç harç için; soğanlar yemeklik doğranıp sıvıyağda pembeleştirilir, üzerine mini mini doğranmış biberler alınıp devam edilir..
Biberler de yumuşayınca kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesler ile patlıcanlar ilave edilip, tuz ve karabiberi de eklenerek pişirilir.. İç harcı ocaktan almadan evvel incecik kıyılmış maydonolzarı da eklenip 2 dk. sonra ocaktan alınır ve soğumaya bırakılır..
Sos için verilen tüm malzemeler çırpılıp hazırlanır..
Fırın tepsisinin altı yağlanıp bir kat yufka etekleri dışarda kalacak şekilde serilir, üzerine sos malzemesinden sürülüp bir kat yufka pilelendirerek etekleri içerde olacak şekilde döşenir sos malzemesinden sürülüp iç harçtan serilir, bir kat daha yufka aynı şekilde döşenir.. Yufka bitene dek işlem tekrarlanır en son kat konulduğunda en alttaki yufkanın etekleri de üzerine katlanıp kalan sosun tamamı ile soslanır..
Üzerine susam ve çörekotu serpilen börek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler