PORTAKALLI ŞEKERPARE TARİFİ



Merhabalar sevgili dostlar..
Bugün sevinçle üzüntüyü karışık olarak yaşadığımı belirtmek istiyorum..
Canım Derya Ablam' ın eşi fenalaşmış yine etraftan duyduğum kadarıyla böyleymiş kendisi ile konuşamadım çünkü önce meşgule atmıştı sonrasında ise kapalıydı... Ararken de çok çekiniyorum zaten derdi başından aşkın bir de konuşmak zorunda kalıyor gibi geliyor, bir yandan da diyorum içine atmaz rahatlar lakin neresinden bakarsak bakalım zor bir durum.. Dularımız ablacığım ile birlikte...
Sevinç kısmı ise şimdilik bana kalsın pazartesi günü açıklayacağım.. Yine canım Derya ablam var bu olayda da.. Canım o benim..
Dualarım her daim onunla birlikte..
Hayat öyle böyle devam ediyor değil mi dostlar..Bir yandan üzüntü, bir yandan sevinç, bir yanda heyecanlar, bir yanda umutlar.. Günlerimiz akıp gidiyor..
Bugün sizler ile bir tatlı paylaşmak istiyorum.. Haftayı herşeye rağmen tatlı kapatalım.. Olumlu düşünelim umudumuzu kaybetmeyelim ki herşey güzel geçsin..
Tatlımı sevgilim için yaptım.. Haftasonu eve geliyor ya canı tatlı istemiş telefonda söyleyince en sevdiği tatlı olan şekerpareyi yapayım dedim Yıldız Ablam' ın etkinliğini de düşünerek portakal suyu ve kabuğu rendesi ekledim.. Aşkım yarın tadına bakacak, bakalım beğenecek mi?
Bu tarifim sevgili Yıldız Ablam' ın Portakal ve Mandalinalı Lezzetler Etkinliğine gidiyor...
Herkese mutlu haftalar diliyorum ve Derya Ablam' dan dualarınızı eksik etmeyin diyorum..

Malzemeler:
500 gr. un
1 su bardağı + 2 çorba kaşığı pudra şekeri
1 su bardağından 3 parmak eksik irmik
1 pk. kabartma tozu
1 pk. vanilya
2 ad. yumurta (birinin sarısı tatlıların üzerine sürülecek)
yarım paket margarin (yumuşamış)
yarım su bardağı sıvıyağ
1 portakalın suyu ve kabuklarının rendesi
Şerbet İçin:
4 su bardağı su
1 su bardağı portakal suyu
3,5 su bardağı tozşeker

Yapılışı:
Şerbet için su, portakal suyu ve şeker kaynatılıp, ocaktan alınır. Soğumaya bırakılır.
Tüm malzemeler karıştırılıp yoğrulur oluşan hamur 15 dk. dinlendirilir.
Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp elips şekiller verilir.Tatlılarımız yağlanmış fırın tepsisine dizilip, üzerlerine yumurta sarısı sürülüp, çatal ile çizilir.
175 derece fırında kızarana kadar pişirilir.
Fırından çıkar çıkmaz soğuk şerbet ile şerbetlenir.
Soğuyunca buzdolabına kaldırılır servisten hemen önce hindistan cevizi, antep fıstığı, fındık yada ceviz ile süslenip servis edilir.
 
Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler