SARMISAKLI SPAGETTI



Gecen ay esim bana iki adet birisi Italyan mutfagina ait makarnali tarifler, digeri ise tavuklu yemeklerin oldugu iki yemek kitabi almisti. Ben de gecenlerde makarna olandan iki tarif denedim. Birisi simdi tarifini verecegim sarmisakli spagetti, digerini de ileriki günlerde sizlerle paylasacagim tavuklu fetuccine.. Yemeklerin her ikisinden de memnun kaldigimi söyleyebilirim. Bu makarna sarmisak sevdigim icin benim hosuma gitti, eger siz de seviyorsaniz kolay ve lezzetli tarif sizlere...
Malzemeler:
1 paket spagetti (cubuk makarna)
125 ml zeytinyagi (ben yarim cay bardagindan biraz daha cok kullandim ve hakiki zeytinyagi olmasi gerekiyor)
3 dis sarmisak (ince kiyilmis olacak
)tuz, karabiber (taze cekilmis tercihen)
3 yemek kasigi maydanoz

Yapilisi:
Büyük bir tencerede hafif tuz attiginiz suyu kaynatin. Makarnayi atip aldente (isirildiginda hafif dise yapisan kivamda) pisirin.
Diger tarafta zeytinyagini bir tavda isitin ve ince kiyilmis sarmisaklari yarim cay kasigi tuzla birlikte kisik ateste 3-4 dakika, sarmisaklar acik kahverengi renginde olana kadar kavurup tavayi ocaktan alin.
Pisen makarnayi süzün ve tekrar tencereye alin. Sarmisakli zeytinyagini katip iyice karistirin ve istediginiz kadar tuz ve taze cekilmis karabiberle tatlandirin. Daha sonra maydanozlari da ekleyip servis yapin.
AFIYET OLSUN!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler