Tahin-Pekmezli Muffin..


Merhabalar:)
Öncelikle şunu söyleyeyim kar dizlerde hemen hemen:)
Eveeett:) Üç gündür harıl harıl yağıyor:) İzlemeye doyamadığım manzaralar var tüm gün:) Harika:) Bazen pul pul dökülüyor kar taneleri, sessizliği okşuyor yürekleri, bazen de tipi şeklinde bakarken bile üşüyor insan sıcak odada:)
Ama yine de güzel.. Muhteşem bir doğa olayı.. Kar taneleri ile doğanın kucaklaşması şahane:)
Bu kucaklaşmalar arasında ben yine sabah ezanda kalktım çünkü bu sabah kahvaltıya gidecektim:) Gititim de:) Kardan tostoparlak bir canavar gibi görünsem de varabildik komşuya annemle:) Araba ile gidemezdik çünkü araba kıpırdamıyor bile:)
Neyse kahvaltıya veya herhangi bir ortama hayatta elim boş gitmem ben.. Köylük yer de herkes sütünü yağını peynirini kapıp gelir bende kurabiyelerimi, keklerimi:) Dün akşam Mine Ablamda görünce tahinli pekmezli muffinleri, hazır yeni almıştım da tahinimi.. İşte dedim anadolu kadınlarına bir anadolu lezzeti veriverelim:) ve yaptım muffinleri:) Kek kağıtlarından taşar diye azıcık paylaştırdığım için yaklaşık 25 adet muffinim oldu:) Fazla fazla yetti:) Çok da beğenildi..
Hatta bugün öğleden sonra konuştum ablacığımla ve unuttum söylemeyi:) Ablacığımm tarif harikaydıı:) ve seni çok seviyorumm:) Mügeciğimi de elbet:) Her zaman da beklerim bilesin:)
ve günü güzelleştiren bir mevzu daha; Sevgili Birgül Ablam "bardağın dolu tarafını görüyorsun ya takdiir ediyorum seni, bir çok genç köyde olduğu için isyan ediyor" demiş bana, yüceltmiş sağolsun.. Evet ben köydeyim ve çok çok memnunum, 23 yıllık ömrümün 19 u istanbul da geçtiğinden çok daha memnunum ve şanslıyım da.. Köyler de kent gibi aslında ondan faydalanmak insanların elinde.. Toprak insana herşeyi veriyor çünkü, sen ona bir emek veriyorsun o sana bin veriyor.. Şükretmeyi de biliyorsan eğer kazanan sen oluyorsun elbette..
Evet özetle mutlu olmak içimizde diyorum ve gülümseyinn muffinleri denemeyi de unutmayın:) Bu zincirin bir parçası onlar:)
Ablacığım muffinleri nasıl yapmış? işte burada :)

Malzemeler:
3 adet yumurta
1 su bardağı tahin
1 su bardağı pekmez
Yarım su bardağı fındık yağı
Yarım su bardağı ince kıyılmış ceviz
1,5 su bardağı tam buğday unu
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:
Yumurtalar ve pekmez iyice çırpılır, sırası ile, tahin, fındıkyağı ve ceviz eklenip çırpmaya devam edilir..
En son un ve kabartma tozu da eklenip kaşıkla malzemeler birbirine yedirilir ve muffin kalıplarına paylaştırılıp, önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.
İsteğe göre üzerine pudra şekeri de serpilebilir ancak ben serpmedim..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler