Tarhana Çorbası

Şu soğuk günlerde şifa niyetine yapıp içilebilecek yegane çorbadır benim için tarhana çorbası.Gerek besleyiciliği gerek lezzeti açısından.Ölçü vermeden kısa bir tarif vereyim.Bu muhteşem lezzet evde tertemiz yapılan misler gibi kokan tarhanadan kaynaklanıyor.Hiç hazır çorba alıp pişirmem ev halkı da tercih etmez zaten.Efendim her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır misali ben de şöyle yapıyorum bu çorbayı.

Bir tencereye bir soğanı rendenin en ince yerinden rendeleyip biraz tereyağ ile kavuruyorum.İçine biraz salça çok az kırmızı toz biber ve yeter miktarda tarhanayı koyup iyice kavurup ocağın altını kapatıyorum.Daha sonra kavrulan bu tarhanaya biraz su koyup kapağını kapatıp öylece bırakıyorum.Genelde sabah yaptığım bu işlemden sonra akşam tekrar ocağın altını yakıp karıştıra karıştıra ve kıvamını ayarlamak için su ilave ederek çorbamı kaynatıyorum.Servis ederken kızdırdığım tereyağı ve nane ile afiyetle yesinler diye kepçe kepçe koyuyorum tabaklara.

Bu arada bir güzel bir de kötü haber aldım.Güzel olan sevgili Pepela sağ salim vatana dönmüş hoşgeldi sefalar getirdi.Kötü olan ise sevgili Benhurum annesini kaybetmiş Allah sabırlar versin anneciği nurlar içinde yatsın inşallah


Allah kimseyi sevdiklerinden ve vatanından ayırmasın iyi haftalar olsun................
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler