Tavuk Ciğeri Kavurması & Soğan Piyazı

Bu kavurmadan tattım mı?
Cevap: HAYIR!!!!!!
Sebep: Çünkü ben sakatat sevmemmmmmmmmm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sevgili eşim Ramazan içerisinde canının çekmesi bahanesi ile koca bir torba tavuk ciğeri getirmişti.. O akşam da iftara davetliydik, davetten geldik masum bir kedi gibi gözüme bakıyordu, sahura yapıvereyim diye.. Yaptım mı? Tabiiki de yaptım:)) Hem de yanına soğan piyazı ve lavaşı ile birlikte:))
Onun bu kavurmayı gözü kapalı yemesi kendimle öğünmem için yeterlimiydi? Sanırım evet:) Biraz aferin bana dedim, biraz da eşimi mutlu etmiş olmanın coşkusuna kapıldım:) Özetle sevindim:))
Tabii ki sakatat yemekleri yaparken Necla Ablamı da andım:)) Kendisine sakatat sevmediğimi ilgili tariflerinde belirttiğimde bana sakatatçı koca gelecek seni alacak demişti haklıymışş:))
Benden fazlası ile sakatat tarifi alacaksınız efendim.. Sırada İşkembe Çorbası var.. Hem yalancısı hem sahicisi hemde:) Onunla ilgili deneyimlerim ilgili yazıda olacak:))
Şimdi sırada tavuk ciğeri kavurması var :))

Malzemeler:
500 gr. tavuk ciğeri
2 adet orta boy soğan
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Tavuk ciğerleri bir saat kadar tuzlu suda bekletilip süzülür ve kuşbaşı doğranır.
Orta boy teflon bir tencereye alınan ciğerler suyunu salıp çekinceye kadar kavrulur, suyunu çektiğinde piyazlık doğranmış soğanlar ve baharatlar ile buluşturulup yakşalık 30 dk. kavrulur..
Soğan piyazı ve lavaş eşliğinde servis edilir..

SOĞAN PİYAZI İÇİN:
3 adet kuru soğan
2 çorba kaşığı sumak
1 tatlı kaşığı fesleğen
Tuz, karabiber, kırmızı Pul biber
Sıvıyağ (tercihen zeytinyağı)
Kuru soğanlar piyazlık doğranıp tuzla ovalanıp tuzu yıkanır.Bir kaba alınan soğanların üzerine sumak, fesleğen, Pulbiber, Tuz ve karabiber ile sıvıyağ eklenip harmanlanır. Servis tabaklarına paylaştırılıp, servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler