Tavuksuyuna Terbiyeli Tavuklu, Sebzeli,Fesleğenli Çorba


Merhabalar:)
evde, sıcak soba başında soğuk ve kar yağışlı geçen bir günün ardından kucak dolusu sevgiler hürmetler hepinize:)
Öncelikle birşey danışmak istiyorum sizlere, bahsettiğim üzere sevgili babacığım düşük seviyeli de olsa diyabetikli ve yüksek tansiyon hastası, değişik diyabetik yemek tarifleri arıyorum, çorbası, salatası, kurabiyesi, tatlısı, keki herşeyiyle.. Babam çok sever çünkü atıştırmalıkları, bende ona hem dokunmayacak, hem de mutlu edecek şeyler yapmak istiyorum.  galetalar, kurabiyeler geliştirmeye çalışsam da bu kartelayı geliştirmek iyi olacak diye düşünüyorum..
Bildiğiniz gördüğünüz, bir site veya kitap veya bloglarınızdan tarifler varsa lütfen bana yazın....
Gelelim bugüne,
Soğuk günler eşittir sıcak çorbalar:) Karşıt renkler gibi..
Çorba yapmayı bu kış çok sevmeye başladım, baharatlara olan merakım, sebzelerin bolluğu, evde oluşum, bizimkilerin sağlıklı yaşama yelken açma çabaları, benden araştırma yapmamı istemeleri, benim içimi kabartan meraklı duygularım derken birçok deneme yapıyor pek azını burada paylaşıyorum:) Neden? Çünkü bazıları beklediğim tadı vermiyor, bazıları hayır asla dedirtiyor, bazılarına birşeyler daha eklemeli dedirtiyor ve nihayetinde çok az sayıda deneme Kalpkurabiye ye çıkmaya hak kazanıyor:)
İşte o çorbalardan bir tanesi, tavuk haşlanınca tencereden çıkarıp beyaz etinin bir kısmı ile bir butunu ayırıp planlarım var diye dolaba kaldırdığım ve birkaç dakika içerisinde hemencecik tasarlayıp çorbaya dönüştürdüğüm birşey.. Aman ne başarı? Değil mi:) Sebzeli bir çorbaya renk katmak güzel bir deneyim oldu kendi adıma:)
Tatile girmiş, okul günlerinde yorgun düşmüş bebelerinize veya evdeki koca bebeklerinize yapınız diyorum bu çorbadan..Sağlıklı yaşam şart!!!
Herkese sağlık ve afiyet dolu bir haftasonu diliyorum :)

Malzemeler:
1 adet haşlanmış tavuk budu
1 parça haşlanmış göğüs eti
2,5 su bardağı tavuk suyu
2,5 su bardağı kaynar su
2 adet havuç
1 adet büyük boy patates
1 adet orta boy kereviz
1 adet yumurta sarısı
3 çorba kaşığı un
3 çorba kaşığı yoğurt
1 tatlı kaşığı fesleğen
1 çorba kaşığı tereyağ
Tuz, karabiber,kırmızı toz biber

Yapılışı:
Kereviz, havuç ve patates rendelenip fazla suları sıkılarak tencereye alınır, üzerine tavuk suyu ve sıcak su eklenip çok az tuz serpilerek pişmeye bırakılır.
Tavuk etleri küçük küçük kesilip hazır bekletilir.
Sebzeler piştikten sonra, yumurta sarısı, un ve yoğurt bir kasede çırpılıp içine bir kepçe çorba suyundan eklenip çırpılır ve hızlıca çorbaya karıştırılır.
Tavuk etleri de ilave edilip, tuz, karabiber ve kırmızı toz biberi eklenip bir iki taşım daha kaynatılır.
Küçük bir tavada tereyağ eritilip fesleğen ile kavrulur, çorba ocaktan alınmadan evvel fesleğenli yağ ile buluşturulup hamanlanır ve ocaktan alınıp sıcacık servis edilir..


Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler