YE#43 MAKINEDE YUMUSAK EKMEKCIKLER








http://binbircesni.blogspot.com/ dan Saliha arkadasimizin düzenledigi ye#43: ekmek etkinligi icin ben de bu ekmekleri gönderiyorum. Saliha'ya etkinlikte basarilar diliyorum.



Malzemeler:


1 paket kurumaya


400 gr un


40 gr süt tozu


8 gr tuz


1 yemek kasigi tozseker


240 gr ilik su


Üzerine sürmek icin:


1 yumurta aki


2 yemek kasigi su


Yapilisi:


Bütün malzemeler ekmek makinesine konur. Hamur yogurma programinda ekmek yogrulur. (Benim makinenin yogurma programi bir bucuk saat sürüyor) Bu süre sonunda kabaran hamuru makineden cikartin ve 12 parcaya bölün. Her bir parcayi yuvarlayin, hamurlarin düzgün, pütürsüz olmasi gerekiyor ama maalesef ben bezeleri güzel yuvarlayamadim, ekmeklere bakinca ne demek istedigim anlasiliyordur sanirim. Yuvarlanan bezeleri kagit serilmis tepsiye dizin ve üzerlerini örterek 40 dakika kadar bekletin. Firini 175 derecede isitin. Yumurta akini iki kasik suyla cirpin ve ekmeklerin üzerlerine sürün, 20-25 dakika, ekmekler kizarincaya kadar pisirin.



Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler