Zeytinyağlı Pırasa

Merhaba,
Umarım haftaya güzel başlamışsınızdır.Ben,oldukça hareketli bir hafta sonu geçirdikten sonra,haftaya biraz yorgun başladım.Blogumdan birazcık da ayrı kalsam,hemen özlüyorum.Sizlerin neler yaptığını merak ediyorum.
Kış geldi dedik.O zaman kış sebzelerine,biraz biraz başlayalım.Zeytinyağlı pırasa severmisiniz bilmiyorum.Babanga ve ben çok severiz,şöyle bol limonlu güzel pişmiş bir pırasa midelerimize iyi gelir doğrusu.
Bazı arkadaşlarımla, konuştuğumuzda,pırasaya soğan koymadıklarını öğrendim.Pırasa zaten yarı soğan sayılır,soğana gerek yok dediklerinde hemen karşı çıktım.Soğansız yemek olmazzzz diye.Tabi bu benim düşüncem.
Malzemeler


  • 1 kg pırasa

  • 2 adet havuç

  • 1 adet soğan

  • bir çay bardağı pirinç

  • 1/2 su bardağı zeytinyağı

  • 1 tatlı kaşığı salça

  • tuz,1 tatlı kaşığı toz şeker

  • 1 adet limon

Yapılışı



  1. Pırasaların dış kabuklarını 2 kat ayıklayıp verev olarak,yarım parmak uzunluğunda kesin

  2. Tıraşladığınız,havuçları da verevlemesine kesin.

  3. Yemeklik doğradığınız soğanları,zeytinyağında çok az soteleyip,havuçları ilave edip sotelemeye devam edin.Salçanızı koyup şöyle bir karıştırdıktan,sonra pırasaları tencerenize koyun.Şeker,tuz,pirinç ve limon suyunu da ilave edip tencerenizin kapağını kapatın.

Ben çok fazla beyaz,yani hiç salça ya da domates konulmamış yemeği sevmiyorum.O nedenle pırasaya da çok az da olsa,salça koyuyorum.Siz isterseniz koymayabilirsiniz.Ben çok fazla düdüklü tencere kullanan biri olarak bu mis gibi pırasayı da Tefal NutriCook ile pişirdim.10 dakika içinde,pişen yemeğimi,afiyetle yedik.


Güzel ve kendinize güvenli,sağlık dolu haftalar........

Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler