ÇİKOLATA KAPLI KESTANE PÜRESİ&KARYOKA


Şükredebilmeli insan sevdikleri için....

Seversin dünyayı doludizgin, Ama o bunun farkında değildir.
Ayrılmak istemezsin dünyadan Ama o senden ayrılacak.
Yani sen elmayı seviyorsun diye Elmanın da seni sevmesi şart mı?
Yani Tahiri Zühre sevmeseydi artık, Yahut hiç sevmeseydi,
Tahir ne kaybederdi Tahirliğinden?
 

Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da
hattâ sevda yüzünden ölmek de ayıp değil,
bütün iş Tahirle Zühre olabilmekte
yani yürekte. 

Nazım Hikmet

*******************************************************
Bütün iş yürekte .
Sevebilmekte yaradılanı Yaradandan ötürü...
Sadece insanı değil kuşu ,çiçeği böceği tüm kainatı sevebilmeli.

Şükretmeli Rahmanın bize verdiği sayısız nimetlere .Gözümüze,kulağımıza ,sağlığımıza ,varlığımıza şükretmeli olmasaydı ne olurdu diye düşünmeli bir an bile olsa...

Sevdiceklerimizi düşünmeli Annemizi,babamızı ,eşimizi ,yavrularımızı düşünüp binlerce şükretmeli...

Rabbim sana şükürler olsun Annem ,babam için iyiki benim annem babam olmuşlar.

Rabbim sana şükürler olsun  sevdiceğim ,ruh arkadaşım ,eşim iyiki çocuklarımın babasını çıkarttın karşıma ve iyiki can yoldaşı yaptın bana.

Rabbim sana şükürler olsun dünyada emanetin, ahirette selametim, can kuşlarımı yavrularımı verdin bana.

Ben kendimce planlar yaptım hergün şükredicek birşeyler bulmak ve şükretmek adına sizde benim gibi düşünüyorsanız eğer şükür  dualarında buluşalım  mı nedersiniz?

Evet diyenler yorumlarınızı bekliyorum merakla:)

Bizleri bir araya getiren Rahmana Hamd-u senalar olsun ki bloglarında çok güzel paylaşımlarda bulunan dostlarımız var.
 İşte o gönül dostlarından biride Balpare , kalpte güller açtırmaya devam ediyor.Sizde kalplerde gül açtırmak adına Balpare'nin bloguna uğrayıp davetiyenizi istemeyi unutmayın pişman olmazsınız:)

Konuyu çok fazla uzatmadan gelelim resmini gördüğünüz güzelliklere...
Bu güzellikler ''Karyoka'' yani çikolata kaplı kestane püresi.
Yapımı biraz uğraştırıcı ama Karyoka için değer.
Resimde ki minik eller  her zaman ki gibi baş yamağım bu arada:)))





Malzemeler
  • 3 su bardağı haşlanmış kestane(yarım kg )
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik pudra şekeri
  • 6 yemek kaşığı süt kreması
  • 1 paket bitter çikolata (80 gr)+1 yemek kaşığı tereyağ yada margarin
  • süslemek için pasta şekeri,fındık,fıstık 
Hazırlanışı

Yarım kg kestaneyi teker teker tepelerinden  x şeklinde çizip düdüklü tencerede haşlıyoruz.Kabuklarını soyup içindeki sayah zarı çıkartıyoruz.Bu esnada bir çay kaşığından yardım alabiliriz.Yarım kilo kestaneden 3 su bardağı haşlanmış kestane çıkıyor.
Kestaneleri ,pudra şekeri ve kremayı rondo-robot evinizde hangisi varsa içerisine doldurup çalıştırıyoruz.Koyu kıvamlı bir püre oluyor.Buzdolabında 30  dk bekletip elimizle şekil veriyoruz.
Çikolatayı (ülker bitter kare olanlardankullandım)tereyağ (teremyağ kullandım)ile birlikte bir tavaya alıp kısık ateşte karıştıra karıştıra eritiyoruz.Şekil verdiğimiz karyokalarımızı çikolataya buluyoruz.Üzerine ben pasta şekerlemesi kullandım fındık ve fıstık kırığıda kullanabilirsiniz.
Buzdolabında en az 3-4 saat dinlendirdikten sonra yenmeye hazır hale geliyor.
Bu malzemeden cevizden biraz küçük 24 adet karyoka çıkıyor.İster çöp şiş yada kürdana batırarak , isterseniz  truf kağıtlarının içerisinde   servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Dışı çıtır çıtır çikolata içi yumuşacık kestane püresi olan bu nefis karyokaları sevgili Özlem'in ev sahipliğini yaptığı çikolata aşkım  ve halen devam eden sevgiliye özel tarifler etkinliğine gönderiyorum.
Sevgilerimle...







Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler