KOZALAK TATLISI




Gönüller duada birleşince cumalar güzelleşir.
Dualarda buluşmak ümidi ile hayırlı cumalar...





Kozalak tatlısını uzun zamandır denemek istiyordum .Bir çok yemek blogunda farklı şekillerde uygulanmış ben evdeki malzemelerimle aklıma en çok yatan tarifi uyguladım her zamanki gibi ...


Yapımı gerçekten çok kolay şekil vermeside zevkli bir tarif.İlk yaptığım zaman tadına baktığımda kimse beğenmeyecek diye düşünmüştüm, açıkçası pişman oldum yaptığıma tabi her işin olduğu gibi onunda bir püf noktası varmış .Dolapta 1-2 saat bekledikten sonra sonuç muhteşemdi .Çocuklara çikolata yerine yedirebileceğimiz  bir alternatif .Eşimdende tam not aldıktan sonra bir dahaki sefere nasıl yapsam diye düşünmeye başladım bile:)) Bu tarifle neler yapılır neler ...
Mesela ben buğday gevreğinle yaptım mısır gevreği ve pirinç patlağınlada yapılabiliyor.Hatta bir dahaki sefere gevrekleri hafif rondodan geçireceğim .Öyle daha güzel olabileceğini düşünüyorum.


Malzemeleri birleştirip şekil verme aşamasında Minenin blogundan ,tarif için Zelihanın blogundan faydalandım .
Ama en kısa zamanda Minenin tarifinide denemek istiyorum .Orjinal tarifleri görmek isterseniz Mine ve Zelihanın bloguna bir uğrayın derim.




KOZALAK TATLISI
gerekli malzemeler(7 adet için)


  • 2 adet ülker metro çikolata
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı bal
  • yarım çay bardağı iri çekilmiş ceviz
  • 2 su bardağı buğday gevreği(kakaolu)
  • üzeri için pudra şekeri
Hazırlanışı


  • Çikolataları elimizle bir kaç parçaya bölüp büyükçe bir tencere yada tavaya alıyoruz.
  • Çok kısık ateşte içine tereyağınıda koyuparada karıştırarak eritiyoruz.
  • Çikolatalar tamamen erimeden içine gevrekleride koyup ocağın altını kapatıyoruz.
  • Balı ve cevizide ilave edip tüm malzemeleri güzelce harmanlıyoruz.
  • Limon sıkıcağının tersini çevirip içine hazırladığımız malzemeyi koyup iyice bastırıyoruz.Ters çevirip bir tabağa alıyoruz.Böylece şekli kozalağa benziyor .
  • Buzdolabında 1-2 saat bekletip arzuya göre  üzerine pudra şekeri serpip servis ediyoruz.
Afiyet olsun...










TATLI BLOGGER ÖDÜLÜM....                                                      





Sevgili Zeliha(umut sepeti) bu güzel  ödülü bir çok blogcu arkadaşıyla paylaşmış bende onlardan biriyim burdan Zelihaya çok teşekkür ediyorum hatırlanmak güzel şey:))
Bende bu ödülü tüm izleyenlerime gönderiyorum .
Sevgilerimle...





Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler