ACMA RULO CÖREK (PDCS-60)

Bu pogacalari http://nurdaninmutfagi.blogcu.com/ dan sevgili Nurdan'in blogunda görüp denedim. Cok lezzetli ve fotografi güzel cekemedigim icin görüntüden anlasilmamasina ragmen kat kat oldular. Nurdan'a bu güzel tarifi bizimle paylastigi icin tesekkür ediyorum. Bu pogacalari bu seferki P.D.C.S etkinligi icin ev sahibemiz http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ dan Gülcan'a yolluyorum.
Malzemeler:
3 yumurta
1 cay bardagi siviyag
1 cay bardagi yogurt
1 cay bardagi ilik su
1 paket yas maya
1 tatli kasigi tuz
2 tatli kasigi şeker
1 tatli kasigi mahlep (istege bagli) (ben koymadim)
aldigi kadar un.
Araya sürmek icin;
250 gr oda sicakliginda yumusamis margarin

Yapilisi:
Maya ilik suda eritilir, margarin haric diger tüm malzemeler eklenip yumusak ele yapismayan bir hamur yapılır. Hamur ve margarin dörde bölünür.
Her bir parca hamur tepsi büyüklügünde açilip aralarina 1/4 margarin sürülerek gözleme gibi katlanir (her katta sürülür).
Diger 3 parca da bu sekilde yapildiktan sonra bu 4 parca üst üste konur ve merdaneyle tepsi ebatinda acilarak büyütülür. (En üst kata margarin sürmeden actim)
3- 4 cmlik kareler manti keser gibi kesilir, rulo yapilir, yaglanmis tepsiye dizilir. Yumurta sarisi sürülür, susam ekilir.
Tepside en az 1,5 saat mayalandirilir. Önceden isitilmis firinda, 200 derecede pişirilir.
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler