Kalbim Pasta ve Mutlu Yıllar Fatma Ablacımm:))


Merhabalar sevgili dostlar :)
Bugün çoooookkkk mutluyum..:))
Annem çok şükür daha iyi:) Kardeşim ona yolladığım mamalara bayılmış ve benn bir yarışmaya katılıyorumm:)) Ayy daha ne olsunn:)) Dimi?
ve 10 şubat.. Sevgili Fatma Ablam' ın doğum günü..:)
Fatma Ablam Kim? Taaa İsviçre-Cenevre' den beni takip eden pek yakın bir zamanda tanıştığımız ve sık sık yazıştığımız çok sevdiğim bir ablam..Annemle aynı yıl doğmuşlar ve annem kendisinden sadece 8 gün büyük:)
Sevgili Fatma ablamın anneciği rahatsız Konya' da bir hastahanede tedavi görüyordu, tedavi sürmekte ve ben dualarımı eksik etmemekteyim..
Fatma Ablacım iyiki doğdun!!! İyiki varsın!! İyiki tanıdım seni:) Benim için kendine bir çikolata ısmarla bugün emi:)
Seni çok seviyorum Fatma Ablacım:)
Şansımın açık olduğuna inandığım bu günde sevgili Derya Ablamın merakını sona erdiren pastamı yayınlıyorum:) Bu pasta içinde dulce de leche (süt karamelii veya süt reçeli) içeriyor.. Dolu dolu bir pasta oldu. Ben dulce de leche de istediğim kareyi yakalayamasam da bir dahaki sefere diyorum ama lezzet olarak harikaydı bir kısmını ağzım kulaklarımda kaşıkladım diğer kalanını doldurdum pastaya:)
Dulce de leche yapımında yardımlarını esirgemeyen ve merak edip soran; Hilal Ablam, Derya Ablam ve Papatyama teşekkür ediyorum :)
Pastanın dilimli hali yok elimde maalesef çünkü bütün olarak kardeşime yolladım..:)
Elimizdeki fotoğraflar ile idare edeceğiz artık:)
ve pastamı BALPARE' min ev sahibeliğini yaptığı etkinliğe yolluyorumm:))


Malzemeler:
1 adet pandispanya (Tarif için tıklayn)
Kreması için:
Dulce de leche
1 lt. süt
1 su bardağından 2 parmak eksik tozşeker
Yarım çay kaşığı karbonat
1-2 damla vanilin aroması
Arası ve üzeri için:
Muz, çikolata, fıstık


Yapılışı:
Dulce de leche için;
Tüm malzemeler tencereye alınıp 1 saat 45 dk. kaynatılır, kaynadıkça katılaşan karamel sürekli karıştırılır. Koyulaşan karamelin altı kapatılıp kavanozlara doldurulan karamel serin ve kuru biryerde saklanır.
Pasta veya keklerde, kahvaltılarda tüketilebilir..
Pandispanyanın alt kısmı kalıba yerleştirilerek sıkılmış bir portakalın suyu ile ıslatılıp üzerine dulce de leche sürülür.. Muz, çikolata ve fıstık döşenip bir kat daha krema sürülür kalıp dolana veya elimizdeki malzemeler bitinceye dek aynı işlem tekrarlanıp, diğer pandispanya katı kapatılır..
Kalıp yavaşça çıkarılıp pastanın heryanı krem şanti ile kaplanır ve zevke göre süslenip bir gece dolapta dinlendirilen pasta dilimlenerek servis edilir..


Afiyet bal şeker olsun:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler