Karyağdı Keki (Limonlu) ve Hediyelerim :)


Merhabalar:)
Kandili, sevgililer gününü, doğum günlerini geçirdik, pastamızı yaptık helvamızı kavurduk yine buralardayız çok şükür:)
Kandil günü benim için çok güzel geçti..Komşularla toplaşıp helva kavurmak çok güzeldi..Tek bekar ben olduğum bana kavurtmaları da hoştu.. Bizim buralarda bekar kızların duasının ve elinin daha temiz, daha dürüst, daha saf olduğuna inanılır.. Gerçi adetlerimizin bir bütünü bu, bir çok yerde benzerine rastlıyoruz, nişan tepsisini kızların tutmasından, kına gecesinde kızların gelin etrafında dönmesinden falan..Güzel bir toplumuz vesselam, bendeniz de geleneklerime çok bağlıyım..
Beni çok mutlu eden birşey oldu geçen hafta:) Canım Sevda Ablacım bana el emeği,  göz nuru dökerek  yaptığı lif ve patiklerinden yollamak istemişti sağolsun, bende kabul etmiştim ve birakaç gün sonra cicilerimi aldığımda çok mutlu olmuştum.. Böyle çeşitli, değişik görünümlü liflerle ilgili sinir bozucu bir hatıram var birisi benim kalbimi çok kırmıştı ama sağolsun sevenlerim, ablalarım ve kardeşlerim beni türlü türlü hediyelere boğdular bu bağlamda:)
Bakınız ne kadar güzeller..
Açıklamak istediğim birşey daha var ki bana sorulan sorulara cevap niteliğinde olsun.. Herkes bana düğün ne zaman? kesin tarih belli mi? diye soruyor..Lakin üzgünüm ki, düğün ve herşey iptal oldu..Kardeşiniz yanlış hesap bağdattan döner hesabı nişanı attı.. O büyük sandığım yere göğe sığdıramadığım sevgi, yerle bir oldu, ne kadar zayıf bir temeldeymişiz ki son buldu, yıkıldı.. Üzülüyormuyum? Hayır!! Asla üzülmüyorum ve kimse benim için üzülmesin istiyorum..Sebep çok sıralanmak istenirse lakin işin özü şu ki; insanlar birbirlerine sırt dönmeyecekler, bu yola beraber çıkılmışsa eğer ilk yokuşta geri kaçmak olmayacak.. Gerekirse dinlenilecek, mola verilecek ama arkanı dönüp kaçmak olmayacak..Ben sizlerden hiçbirşeyimi gizlemediğim için bunu da gizlemek istemedim.. Yaklaşık onbeş gün evvel herşey tamamen bitti.. Tekrar söylüyorum ki dostlarım, ben kesinlikle üzülmüyorum sizlere hiçbirşekilde yansıtmadım da, bu yüzden, sizler de benim için üzülün istemiyorum.. Umut dileyin şans dileyin gelecekle igili bana olur mu?
Hepinizi çok seviyorum..
Neyse efendim.. Annemin doğum günüsü partisinde yaptığım bir kek ile sizleyim bugün...Sevgili Sevda Ablamın tariflerinden denedim, tek fark kabartma tozu kullanmadan, limonlu kek unu kullandım..
Kalp kalıplarla kestim ve sosladım:)
Limon ve çikolata ve hindistan cevizi nefis bir uyum gösterdiler, çok beğenildiler..
Sevda Ablamın nasıl yaptığını görmek isterseniz orjinal tarifi burada..
Malzemeler:
3 adet yumurta
1su bardağı tozşeker
1su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 pk vanilya
Yaklaşık 3,5 su bardağı Sinangil Limon aromalı kekun
Sos Malzemleri:
3su bardağı süt
25 gr. kakao
Yarım su bardağı şeker
Mantolamak için:
Hindistan cevizi

Yapılışı:
Kek için verilen yumurta veşeker çırpılıp üzerine sırası ile diğer malzemeler eklenerek akışkan kıvamlı bir kek harcı elde edilir..
Elde edilen harç orta boy fırın tepsisine dökülüp önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişirilir.
Sos için; verilen malzemeler bir tencerede karıştıra karıştıra pişirilir ve soğutulur.
Fırından çıkıp soğuyan kek kalp kalıpla kesilir.

Her kalp kek her yanı olmak suretiyle önce kakaolu sosa, sonra hindistan cevizine bulanarak servis tabağın alınır.
Bir saat veya tercihen bir gece dinlendirilip servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler