Patatesli Ayçöreği

Merhabalar sevgili dostlar:)
Nasılsınız?
Hala biraz tatsızlık hissediyorum bloglarda ama epey kıpırdanma başladı:)
Ben taşınma telaşındayım babam döndü bugün Gümüşhaneden, çarşamba günü bir aksilik olmazsa,Allah izin verirse taşınıyoruz inşallah...
Sizlerden ayrı kalmamaya çalışacağım babam yeni bilgisayarımı nisan ayının başında alabilirm ancak diyor, tamam dedim neyapayım:) ozamana kadar net cafeden idare edeceğim ama yinede sizlerle olmaya devam edeceğim:))
Hakkımızda herşeyin hayırlısı, mutluyum iki ayda bir de olsa köye geleceğiz hem, güzel olacak..
Gidişle birlikte kendime daha bir çeki düzen vermeye karar verdim.. Gerek dış görünüşüm, gerek hayat görüşüm herşeye bir nebze çeki düzen vermeye, bir reforma gitmeye karar verdim:) Yepyeni bir Deniz olacağım nasipse:))
Birde bugün harika bir haber okudum sevgili Selma'cığımın bloğunda, ikinci bebeğini almış kucağına geçtiğimiz çarşamba..Allah hayırlı ve sağlıklı bir ömür nasip etsin miniğe:))
Bugünse sizlerle patatesli ayçöreğimi paylaşmak istiyorum, yapalı epey bir zaman oldu hatırlarsanız bloglarda bir ara ayçöreği furyası vardı:) Bende kapılmıştım ve yapmıştım:) Zaten sürekli yapıyorum :)
Hala yapmayan veya yeni öğrenen herkes için geliyor tarifim:)


Malzemeler:
5 su bardağı un
Yarım su bardağı süt
2 yumurta akı
Yarım su bardağı sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tuz
1 çorba kaşığı kuru maya ve mayayı ıslamak için ılık su
Arasına:
3 adet haşlanmış patates
Yarım demet maydonoz
1 soğan rendesi
3 çorba kaşığı kaşar peyniri rendesi
Tuz,karabiber
Üzerine:
Susam-çörekotu

Yapılışı:
Maya komposto kasesine alınır ve üzerine 1 çay kaşığı kadar toz şeker alınıp ılıık su ilave edilerek kabarması beklenir.
Un ve tuz yoğurma kabına elenir ortası havuz gibi açılır kabarmış maya ilave edilir maya hamur ile özleştirilir ve yumurta akları, süt ile sıvıyağ eklenir, yoğrulur. Hamur sert olursa su ilavesi yapılır yumuşak olursa eğer un ilavesi ile ele yapışmayacak bir hamur elde edilir. Sıcak bir ortamda üzerine nemli bir bez örtülerek 2 saat kadar mayalandırılır.
İç malzeme için patatesler rendelenip, rendelenmiş soğan, kaşar peyniri rendesi, incecik kıyılmış maydonozlar, tuz ve karabiber ile iyice karıştırılır..
Sonra hamurdan iri bezeler yapılır ve her beze merdane ile açılıp aşağıdaki resimdeki gibi kesilir.

Kesilmemiş kısmına iç malzemesi konulup içe katlanır aynı yönde sarılıp ay şekli verilir.

Tüm bezelere aynı işlem tekrarlanıp yağlanmış fırın tepsisine sıralanırlar..Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp susam çörek otu serpildikten sonra 180 dereceye önceden ısıtılmış fırında pişirilir..


Afiyet bal şeker olsunn :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler