YE#34 BULGUR ETKINLIGI- FELLAH KÖFTESI


Mayis ayi yemek etkinliginin konusu, bulgurlu yemekler. Ev sahibimiz de http://www.deryadanlezzetler.com/ dan, Derya. Ben de etkinlige bir katkida bulunmak icin, Emine Beder'in programinda görüp ilk defa denedigim (aslinda ikinci fellah köfte denemem, öncekini haslayarak yapmistim) ve cok begendigim, gelip gectikce birer, ikiser mideye götürdügüm bir lezzet. Bu güzel yemegi etkinlige uygun görüp sizlerle paylasmak istedim. Arkadasima kolay gelsin diyorum.Tarife gelince;
MALZEMELER:
2 su bardagi ince bulgur
100 gr kiyma
1 corba kasigi salca
1 yumurta
5 yemek kasigi un
tuz, karabiber, kimyon, pulbiber
iri bir adet kurusogan
sosu icin;
1 corba kasigi salca
4 corba kasigi siviyag
ayrica kizartmak icin siviyag ve 2- 3 dis sarmisak (istege bagli)
Bir de tarifte ayrica domates, biber ve maydanozu dograyip birlikte servis yapildi, ama ben böyle degil de, sade servis yaptim.
YAPILISI:
Ilkönce bulgur 1,5, 2 su bardagi sicak suyla kisir gibi islatilip bekletilir. Rendelenmis sogan ve diger malzemeler de katilip yogurulur. Ceviz büyüklügünde yuvarlaklar yapilip üzerine parmakla hafifce bastirilir ve kizgin yagda pisirilir. Sos icin, salca ve dogranmis sarmisak 4 kasik siviyag ile kavrulup yarim cay bardagi kadar su (sosun daha sulu olmasini isterseniz biraz daha su ekleyebilirsiniz) ile hafif sulandirilir. Kizaran köfteler servis tabagina alinip, üzerine salcali sosu, eger istenilirse de dogranmis domates, biber ve maydanozu da koyup servis yapilir.
AFIYET OLSUN!
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler