Cümbüş Pilavı


Merhabalar..:)) Umarım herşey yolundadır canlarımm haftayı ortaladık yine.. Günler su misali akıp gidiyor..:))
Ben yine hasta oldum:( Bahar yorgunumuyum neyim.. Tüm suç dondurmanın aslında boğazım şişti ve hapşırıyorum.. Hatta hapşırmaktan yazamıyorum desem yeridir.:)) Ama zinde hissediyorum sadece boğazım şiş ve hapşırık krizim var:))
Herşey bir yana Haftasonu hazırladığımm nefis pilavımı daha doğrusu Aslının Pilavını sizlerle paylaşmak istiyorum bugünn:)) Tarif canım Aslımdan  anlaşılacağı gibi:)) Bu hafta sonu resmen Aslıdan geçitler hazırladım:))
Tarifin aslında pilavda nohutta var ama ben anneme dokunduğu için koymadım:))
Görmek isteyenler içinn Tarifin orjinali Burada..
Bitanemm bu harika tarif herkesten tam not aldı çok beğenildi.. Sayende gönüllere taht kurdumm.. Çok teşekkür ederim kendi güzel gönlü güzelimm...:))

Malzemeler:
2 su bardağı pirinç (20 dk. ılık suda ıslatılmış)
2 adet kırmızı biber
Didilmiş tavuk eti parçaları
3 çorba kaşığı tereyağ
1 çorba kaşığı sıvıyağ
Tavuk Suyu
Tuz, karabiber

Yapılışı:
Islatılmış pirinçler ykıanıp süzülür..
Tereyağı ve zeytinyağı tencereye alınıp kızdırılır, üzerine minik doğranmış biberler eklenip sotelenir, pirinci eklenip bir iki ters yüz edilip tuzu, karabiberi eklenip yavaşça tavuk suyu verilir.. (Her pirincin su çekme ölçüsü farklıdır ya hani,  kendiminkinin ölçüsünü verip yanıltmak istemedim yaklaşık 2,5 su bardağı tavuk suyu kullandım ama..) Tuz kontrolü yapılır..
Pilavımız kısık ateşte pişmeye bırakılır, ocaktan almaya yakın içine etleri eklenip yavaşça harmanlanır ocağın altı kapatılıp dinlenmesi sağlanır..
Miss gibi servis edilir..

Afiyet bal şeker olsunn...
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler