Güveçte Bulgur Köftesi


Merhabalar sevgili dostlar:)
Nasılsınız bugün? Ben çok çok iyiyimbütün gün lapa lapa kar yağdı hem de aheste aheste, seyrine doyamadık annemle:)
Kış aylarının tadı bir başka köyde..Yaz ayları da bambaşka.. Kısacası köyde hayat hep bambaşka:) Lüks daireler gibi konforlu olmasa da o masum huzuru yetiyor..Dışarıya çıktığınızda duyduğunuz tek ses çam uğultusu ise sessizlik korkutmaz, keyiflendirir..
Şehirde doğmuş, büyümüş, yaşamış biri olarak nasıl buralarda durabiliyormuşum? Hep soruyorlar..İnanın öyle güzel duruyorum ki..
Yaza annem tavuk, horoz, hindi ve koyun da alacak hah bir de onlar olacak.. Çok seviyorum koyunları ben artık fotoğraflarını paylaşırım sizinle:) Evlenince anacığıma çok yakın oturacağım için haftasonlarım ve bilimum günler köyde geçecek:) Geçi oturacağı yerde 2500 nufüslu bir kasaba etrafı tarla bahçe ama köyün yeri bambaşka:)
Evet bu kadar köy muhabbeti yeter çünkü ben anlattıkça anlatıyorum uzayııp gidiyor:)
Bugün sevgili Seçil'ciğim ile telefonda konuşurken bu köfteleri hazırlıyordum.. Bana ne yapıyorsun diye sorduğunda anlattım bu köfteleri yaptığımı ikimizde şöyle bir yutkunduk sonra gülüştük:) Bende bunun anısına hemen paylaşayım dedim:)
İşte köftelerim..

Malzemeler:
Köfte için:
250 gr. kıyma
Yarım su bardağı köftelik bulgur
1 adet soğanın rendesi
2 dilim ıslatılıp sıkılmış ekmek içi
1 yumurta
Tuz, karabiber,kimyon
Yanına:
2 adet patates
Salçalı Sos için:
1 çorba kaşığı tereyağı
1 çorba kaşığı domates salçası
Yarım su bardağı kaynar su
Üzerine:
Kaşar peyniri rendesi
Kırmızı toz biber

Yapılışı:
Köftesi için; veriliş tüm malzemeler iyice yoğrulup misket büyüklüğünde köfteler hazırlanıp buzdolabında 25 dk. dinlendirilir.
Patataesler küp küp doğranıp kızartılır.
25 dk. sonra köfteler teflon bir tavada az yağda çevrilerek kızartılır.
Köfteler kızarırken küçük bir tavada yağ ve salça kavrulup üzerine su eklenerek özlenmesi sağlanır.
Kızarmış köftelerin üzerine, kızarmış patatesler ve salçalı sos dökülüp tavada kısık ateşte 2-3 dakika döndürülür ve karışım mini güveç kaplarına yerleştirilip üzerlerne kaşar peyniri rendesi ve kırmızı toz biber serpilerek önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında kaşar peynirleri eriyene dek fırınlanır.
Sıcak sıcak servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun:)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler