İyiki Doğdum :) Deniz Pastası


Günaydınnn tüm dostlara:))
Bugün benim doğum günüm:))
1987 nin 20 Eylülünde öğle vakti ailemin hayatını değiştirivermişim :) Anne ve babamın o iki kişilik sessiz hayatına   neşe kaynağı olarak gelmişim:)
O günden bugüne kaç insanın hayatına girdim gerek neşe, gerek hüzün, gerek umutlara ortak oldum..
Hayatta bana harika bir anne, baba, kardeş, eş ve dostlar nasip etti..
Küçüklü büyüklü sürprizler yaşadım, yaşamaya da devam ediyorum..
Allah'tan tek dileğim ve duam sıcacık evimde hayatımın en kıymetli insanlarıyla birlikte mutlu ve huzurlu bir ömrüm olsun :)
Kendim için hazırladığım mavi renkli deniz pastamla sizleri başbaşa bırakırken  bugün doğum günü olan herkesi de kendimle birlikte kutluyorum:))

Pastam vanilinli pandispanya, vanilinli krema ile şeftali ve çikolatadan oluşuyor:)
Malzemeler:
Pandispanya:
3 adet yumurta
1 çay bardağı toz şeker
Yarım çay bardağı sıvıyağ
Yarım çay bardağı süt
1 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
Krema ve üstü için:
1 paket vanilinli pasta kreması
2 paket sade kem şanti
Küp doğranmış şeftali, damla çikolata
Mavi gıda boyası
Şeker hamurundan yapılmış çiçekler

Yapılışı:
Öncelikle krem şantiler ve pasta kreması tariflerine göre hazırlanıp buzdolabına kaldırılır..
Pandispanya için yumurtalar ve şeker çırpılır üzerine sırası ile süt, sıvıyağ, kabartma tozu, vanilin ve un eklenerek özleşene dek karıştırılır..Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında pişirilir.. Fırından çıktıktan sonra üzerine nemli bir tülbent örtülüp soğuyana dek bekletilir ve kalıptan çıkarılır..
Soğumuş olan pandispanya ortasından ikiye bölünür ve alt kısmı sütle ıslatılıp pasta kreması, çikolata ve şeftali ile malzemeler bitene dek kat kat döşenir.. 
Çırpılmış şantiden bir miktar ayrılıp çay kaşığının ucuyla mavi gıda boyası eklenip karıştırılır
ikinci kat da meyvelerin üzerine kapatılıp sütle ıslatılır ve krem şanti ile kaplanıp şeker hamuru ile mavi ve beyaz renklerde hazırlanmış çiçekler ile  zevke göre süslendikten sonra buzdolabına kaldırılan pasta bir gece dinlendirilip dilimlenerek servis edilir..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler