Kozalak Kurabiye Tarifi

Kozalakları geçenlerde Trabzon'dan gelen misafirlerimiz için hazırlamıştım..Onların çok hoşlarına gitmişti,hatta çok da eğlenceli bulmuşlardı..Ben bu tür kurabiyeleri oldum olası hiç sevememişimdir..))Yapılanların çoğunun tadını bilmediğim gibi, bunların tadınada hiç bakmadım..Çocuklar için çok keyifli olabilir..Fakat en büyük keyfi büyüklerin aldığına bizzat tanık oldum..))Şimdiden ellerinize sağlık diyorum ve güzel bir hafta diliyorum..
16
Malzemeler
Bir kutu pirinç patlağı
125 gr tereyağı
125 gr bitter çikolata
2 çorba kaşığı kakao
2 çorba kaşığı bal
Üzerine serpmek için h.cevizi veya toz fıstık
18
Hazırlanışı
Tereyağ ve bitter çikolata bir kapta beraberce benmari usulü eritilir.

İçersine bal ve kakao eklenip iyice karıştırılır.

Karşıma pirinç patlakları atılıp tekrar kariştırılıp iyice yedirilir.

Karışım 10 dk buzdolabında saklanır.

Malzemeden kaşıkla parçalar alınarak, limon sıkacağının çukur olan arka kısmına doldurularak hafifçe bastırılır.Daha sonra limon sıkacağından dökmeden bir tepsiye ters çevrilerek çıkarılır.

Tüm malzemeye aynı işlem yapılıp donması için buzdolabında bekletilir.

Üzerine h.cevizi veya toz fıstık serpiştirilip servis edilir..
17
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler