Kulaklı Makarna

Günaydınn canlarımm:)) Ben bu sabah herzamankinden daha çok mutluyumm:)) Dünkü doğum günü mesajları, telefonları, e-mailleri, yorumları.. Beni o kadar çok sevindirdi ki anlatamam..
Hele Aslıcığımın ve Derya Ablamın Blog sürprizleri ile sevgili kardeşim Mervenin facebook sürprizi... çookk duygulu ve de çookk mutlu anlar yaşadım..Tüm arkadaşlarıma, dostlarıma, ablalarıma, kardeşlerime teşekkürü borç biliyorum...
Bugün sizlerle çok sevdiğim memleketimin bir lezzetini paylaşacağım.. Kulaklı makarna Kastamonu genelinde ama özellikle inebolu ve abana da çok meşhurdur.. Yolları düşenlenler bilirler..:) İçine kıyma değil de minicik doğranmış et parçaları konur ama bizimkiler pek sevmediği için ben yine kıyma ile yaptım.. Aslında sürekli yapıyorum bu makarnadan ama bazen öyle oluyor ki bir tarifi deniyorum güzel de sonuç alıyorum ama fotoğraflamıyorum.. Fotoğraflarsam beğenmiyorum bir sonrakine diyorum..Böyle deneyip fotoğraflamadığım onlarca tarif var:))
İşte kulaklı makarna da böyle bir tarif..
Şekil olarak Sivas ve orta anadolu dolaylarının Hingel' ine ve Kayserinin Bardak Mantısına benzese de o bizim kulaklı makarnamızz:))
Lise arkadaşım ve kan kardeşim olan sevgili Zeynepciğim aracılığı ile tanıştığım bir hemşehrim var sevgili Hülya.. Bu tarifi kendisi için özel olarak hazırlayıp fotoğrafladım.. Umarım beğenenir..
İşte Kulaklı Makarna...

Malzemeler:
4 su bardağı un
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta
Ilık su
İç malzemesi:
200 gr. kıyma
1 adet iri soğanın rendesi
tuz, karabiber

Yapılışı:
Un ve tuz harmanlanıp ortası havuz şeklinde açılır yumurta kırılıp azar azar un ilavesi ile sert kıvamlı bir hamur elde edene kadar yoğrulur.Elde edilen hamurun üzeri örtülerek 15 dakika dinlendirilir.
İç malzemesi için kıymanın içine soğan rendesi karıştırılıp baharatları eklenerek harmanlanır.
Dinlenen hamur bezelere ayrılarak temiz ve unlanmış tezgahta ne çok ince ne de çok kalın olmayacak şekilde açılır..3x3 boyutlarında iri iri karelere kesilir..Her karenin içine iç malzemeden paylaştırılıp her kare muska şeklinde kapatılır ve tencerede kaynayan suya atılarak yaklaşık 15 dakika orta ateşte pişirilir.
Pişen makarnalar servis tabağına alınıp üzerine bolca tereyağı gezdirilerek sıcak sıcak servis yapılır..

NOT: İsteğe göre yoğurtlanarak veya salçalı soslanarak da yenilebilmektedir ancak bizim yöremizde tereyağlısı en makbul olanıdır..

Afiyet bal şeker olsun..
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

2 yorum:

  1. Elinize sağlık evlendikten sonra eşimin tarafında gördüm bunu çol severim yanlız sos olarak tereyağ ile birlikte sarmısakda katarlar harika olur

    YanıtlaSil

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler