Patates Çanakları İçinde Rus Salatası

Kara Göründüüüü!!!!!
Ya da Deniz göründüüüüü!!!! (bu daha mantıklı :) }
Uzunca bir aradan sonra merhabalar sevgili dostlar :)
Beni merak eden,etmeyen/edemeyen tüm dostlarıma teşekkür ediyorum söze başlamadan evvel:)
Ben yokken buralarda aslında ben çok gzel günler geçirdim.. Bayramı eşimin babanne ve dedesi bizde olduğu için ziyaretçi akınıyla geçirdim çok da mutlu ve memnun oldum ama çok da yoruldum:) Akabinde bayramın üçüncü günü canım annem ve kardeşim geldiler Gümüşhaneden ve aynı gün köye gidip bir hafta boyunca köyde kaldık:) Nasıl eğlenceliydi tarif etmek mümkün değil:) Ama ne yalan söyleyim evimi de özledim köydeyken:) Sonra salyalı sümüklü (birisi gülüyor bu cümleyi okurken biliyorum) annemi yolladım ve anca toparlanıp buralara gelebildim:)
Dilerim sizlerde iyi ve mutlusunuzdur sevgili dostlar hepinizin geçmiş bayramı mübarek olsun:)
Tariflere kaldığımız yerden devam edelim bakalım.. Ramazan' da kalabalık iftar yemekleri verildi bizde..Kayınvalidem üst katta oturduğu için orada hazırladık ve ağırladık misafirlerimizi..Benimde küçük katkılarımın olduğu o iftarlardan birinde hazırladığım bu çanaklar çok beğenilmişti bugün sizlerle paylaşma zamanı:))
Çanakların tarifi Baltanem Papatyam' dan.. Bugün kendisi rahatlamıştır umarım güncelledim işte bloğumu:))

Malzemeler:
24 adet çanak için:
4 adet orta boy patates
100 gr. yumuşak margarin
6 su bardağı un
Tuz

Yapılışı:
Patatesler haşlanıp kabukları soyularak blendır ile zilmeye başlanır, bu işlem yapılırken margarini de ilave edilip iyice ezilir.
Ezilmiş patateslerin içine un ve tuz eklenerek yoğrulur. (Un miktarı patatesin cinsine ve büyüklüğüne göre değişebiliyor, hamurunuz ele yapışmayacak hale gelene dek iyice yoğurun ve un miktarını ayarlayın derim verdiğim ölçü hemen hemen denk gelmişti)
Elde edilen hamur muffin kalıplarına tart hamuru döşer gibi döşenip önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında kızarana kadar pişirilir..

Rus Salatası için; 1 küçük kavanoz garnitür süzdürülüp bir kaba alınır içine 3 çorba kaşığı mayonez, tuz, karabiber ve isteğe göre baharatlar eklenip harmanlanır..
Pişip soğuyan patates çanaklarının içine paylaştırılır..

Afiyet bal şeker olsun :)
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler