SEBZELI TAVUK CORBASI VE ISVICRE GEZIMIZDEN GÖRÜNTÜLER

Persembe'den beri yogundum,Isvicre,Hollanda derken hafta sonunu kisa bir Avrupa turu yapmis olduk.Persembe Isvicre,cuma günüde Hollandaya gittik pazara kadar ,hava bahar havasi gibi olmasada günesli sayilirdi,gezdik yedik ictik bol resimler cektim.Simdide yorgunluk cikariyorum, hava soguktu bugün bende sicacik sebzeli tavuk corbasi yaptim.
Sebzeleri bu sefer blenderden gecirmedim,sebzeler böyle hem renkli hemde daha diri oldu.

1 paket hazir dondurulmus sebze,havuc,bezelye,karnibahar
1 cay bardagi tel sehriye
2 bardak tavuk suyu
1 bardak sicak su
1 yemek kasigindan az tereyag
karabiber,tuzot,sarimsak tozu.limon suyu
Tencerede tereyag eritilir,tel sehriye hafif kavrulur,dondurulmus sebzelerde eklenir.tavuk suyu sicak su ve baharatlari eklenir, sebzeler fazla yumusamadan pisirilir,sicacik afiyetle icilir.Sebzeler tazede olabilir,o zaman haslama süresi zaman aliyor dondurulmus sebzeyle 5 dakikada harzilaniyor corba.
Isvicre'ye giderken yolumuzun üstünde olan Baden Baden'ne ugradik.Reha klinikleriyle(Kur, yani özel kilinik ) ve gazinolariyla meshurdur bu sehir.Arabayla kisa bir tur yaptik merkezinde sonra Isvicreye dogru yola ciktik.

Müzenin bahcesindeki bahar habercisi mis gibi cicekler

tarihi bir otel


Isvicrenin bir sehri olan Base'le geldik. Sehrin merkezi olan Aeshenplatz'i gezdik.Almanyayla hemen hemen ayni olan mimari yapisiyla kültürler arasinda pek fark olmayan Isvicrede Almanca konusuluyor.Diyalekt olarak biraz degisik konussalarda yazim ayni.



Basel'in belediye binasi

Italyan ögrenciler okulla gezmeye gelmisler Isvicreyi,ben resim cekerken birden objektife girdiler
gemi restorant olarak kullaniliyor,yandaki binalar otel ve restorantlar







Türkiyedeki dilenciler gibi mendil serip dilenmiyorlar,sokak sanatcilari hem sanatlarini paylasiyorlar hemde azda olsa para kazaniyorlar


her sokak basinda kestane kebab saticilari.onlari görünce türkiye akilma geldi


Paskalya yaklastikca cikilota dükkanlarida paskalyanin simgesi haline gelen tavsan,yumurta sekli cikiotalar yerini almis vitrinlerde
isvicrenin cikilotasi ve saatleri meshurdur






Gezince haliyle aciktik,Türk restorantinda ben kasarli pizza yedim esimde döner yedi.Yerkende dinlenmis olduk aksama dogru geri Almanyaya dogru yola ciktik,ertesi günü Hollandaya gidecegimiz icin erkenden gidip hazirliklarimi yaptim.Hollanda gezimizide diger tarifimde yayinlayacagim
Bu Yazıyı Sosyal Ağlarda Paylaş :

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
Sponsorlar : Yemek Tarifleri | Yemek Tarifi
Copyright © 2013. Bomba Yemek Tarifleri - Tüm Hakları Saklıdır.
Özel tasarım ürünler